Zero In and Scream (1971)

Alternatieve titels: Sex Power | Target Massacre

Actie / Misdaad

geregisseerd door Lee Frost
met Michael Stearns, Dawna Rae en Edward Frank

Een eenzame man, moe van alle vrouwen die hem negeren, neemt een wapen mee naar de Hollywood Hills, en begint te schieten op rijke stelletjes.

avatar van Darbie
In 1971 ongetwijfeld schokkend. Heden ten dage is dit een goedkoop soft-porno'tje, waarin de gewetenloze killer nog een beetje sjeu in de hele handel brengt.

Het eind is eerlijk gezegd meesterlijk !

In deze kortdurende Actie / Misdaad film (een Sexploitation film) draait het om de teruggetrokken eenzame voyeuristische mafketel (met moralistische trekjes) Mike (Michael Stearns), die graag ziet dat vrouwen "puur" zijn en zich niet gedragen als een "hoer". Als een vrouw zich toch als "hoer" gedraagt, dan schiet Mike met zijn geweer met vizier de man waarmee de vrouw zit te neuken dood, waarna de vrouw weer "puur" is. Mike heeft het in deze film vooral voorzien op stripper Susan (Dawna Rae, die er best mocht wezen en ook een mooi lichaam had), waar hij een oogje op heeft.

De zeer goedkoop uitziende film (je ziet ook vrijwel continue verticale groene strepen in beeld), die zich afspeelt in de omgeving van Hollywood, stelt weinig voor en er wordt ook best weinig in gepraat. Wat je wel veel ziet zijn volledig naakte vrouwen, die langdurig in beeld te zien zijn. Zo zijn we Mike na een korte inleiding (waarbij hij een man doodschiet die zit te neuken met een vrouw en waarna hij naar het nieuws kijkt, waarbij er via een nieuwslezer te zien en te horen is dat er weer iemand is vermoordt door de moordenaar) van 6 minuten naar een striptent gaan en daar zien we gedurende 8 minuten lang een volledig naakte zwartharige, blondine (oftewel Susan), zelfs twee keer, en een roodharige vrouw dansen op saaie instrumentale jazz.

Mike heeft daarbij veel belangstelling voor blondine Susan en biedt haar een drankje aan, waarna zij hem uitnodigt voor een zwembadfeestje bij een rijk vriendje, te weten (Roy (Edward Frank), van een vriendin (Cathy Horton) van haar. Dat feestje (na circa 15 minuten) verandert al snel in een orgie (waarbij vier vrouwen en twee mannen betrokken zijn) in het zwembad, waarbij veel onderwateropnamen van naakte lichamen te zien zijn en ook zien we nog Roy neuken met zijn vriendin op de bank. Gedurende deze circa 15 minuten staat Mike gewoon in zijn kleren rond te kijken.

Als Roy tegen Mike zegt dat het feest is afgelopen (beter gezegd, hij wilt dat Mike ophoepelt), rijdt Mike in zijn auto weg en duikt Roy nog even het zwembad in met Susan, om haar ook nog een beurt te geven (duurt circa 5 minuten). Mike rijdt echter niet naar huis, maar rijdt naar een plek in de heuvels van Hollywood, waarbij hij het zwembad vanuit zijn geweer met vizier kan zien. Mike kijkt dan eventjes toe en schiet dan Roy dood, waarna Susan begint te schreeuwen (dftewel te filmtitel "Zero I and Scream" ).

Eenmaal thuis luister Mike naar de radio (waar hij hoort over zijn moord) en fantaseert (zowel in zwart-wit als in kleur) hij over hem en Susan in het zwembad, waarbij je ook een aantal keren via onderwateropnames zijn slappe penis ziet. Die scène duurt circa 8 minuten en het fantaseren eindigt enigszins als een nachtmerrie voor hem, omdat Susan daarin wordt doodgeschoten en er ook op hem wordt geschoten. Daarna gaat hij weer naar de stripclub (dan zie weer eventjes de roodharige vrouw dansen) om Susan op te zoeken, maar die geeft aan dat ze zich niet zo lekker voelt, maar spreekt wel iets met hem af. Mike gaat daarna weg, maar bekijkt Susan op afstand met zijn geweer met vizier en ziet haar dan lesbische seks hebben met een andere vrouw (Ruthann Lott). Die scène duurt ook weer circa 8 minuten en is best leuk in beeld gebracht, want je ziet alles vanuit het vizier van Mike, die de andere vrouw overigens niet doodschiet, want Mike schiet alleen maar mannen dood.

We zijn dan bijna op het einde van de film beland (na circa 50 minuten), waar we Mike samen met Susan bij het zwembad (Mike was immers uitgenodigd door Susan) zien (opzicht best vreemd, want door is juiste de laatste moord gepleegd en dat met nota bene Susan erbij) en waarbij Mike geheel gekleed is en Susan rondloopt in een rode bikini. Als Susan hem vraagt om wat kleren uit te trekken (wat hij niet wilt en ook wilt hij geen koffie), begint Mike zich vreemd te gedragen en kraamt (beter gezegd preekt) hij ook allemaal belachelijke onzin uit over vrouwen en hun gedrag (strippen mag van hem, maar niet neuken met Jan en alleman). Zo zegt hij op een gegeven moment tegen Susan:

When a man climbs on top of a woman, she becomes ugly ! He made her ugly. You were ugly ! Did he ball you ? Answer me ! Did HE BALL YOU !?"

Susan gaat dan wat zwemmen in het zwembad en begint argwaan te krijgen over Mike en realiseert zich dan dat hij wel eens de moordenaar kon zijn. Als ze daarna in huis wilt gaan bellen, houdt Mike haar met zijn geweer onder schot. Hij begint dan weer te preken (eet daarbij ook een boterham) tegen haar en zegt dan op een gegeven moment:

"Dance for me. Please ? Dance for me."

Susan zet dan een muziekje op en begint dan wat stijfjes te dansen, waarna hij tegen haar zegt:

"Why don't you take your clothes off, like in the club."

Uiteraard doet Susan dat, waarna Mike haar uiteindelijk gaat verkrachten op de bank en als hij klaar is (vrij snel overigens ), laat hij haar met rust en bedreigt hij haar dat als ze de politie belt, hij haar alsnog zal vermoorden (ondanks dat hij nog nooit een vrouw heeft vermoord, hij zegt ook tegen haar "I never killed a woman."). Daarna zie je Mike rijden in zijn auto en hoort hij via de radio dat de identiteit van de moordenaar bekend wordt gemaakt ! Oftewel Susan heeft toch de politie gebeld.

Mike wilt dan gaan afrekenen met Susan, maar als hij dan met zijn geweer met vizier Susan (die lekker ligt te zonnen in de rode bikini in een ligstoel aan het zwembad) in zijn vizier heeft, ziet hij opeens ook een man en die man heeft ook een geweer met een vizier en dat is nu op hem gericht Dat is dan tevens het einde (boontje komt om zijn loontje) van Mike en ook van de film, die in totaal 63 minuten heeft geduurd.

Al met al best een leuke en vermakelijke kortdurende Actie / Misdaad film om eens gezien te hebben (met inderdaad een meesterlijk einde) en in de meeste tijd (gedurende circa 40 minuten) van het verhaal zijn volledig naakte (puur natuur) vrouwen te zien, maar niet zo veel en lang als in "Street of a Thousand Pleasures (1972)", want daar waren het er maar liefst 71 vrouwen en in deze film zijn het er circa een hand vol, waarvan Dawna Rae het meest naakt te zien is. Haar echte naam is Donna Young en ze is o.a. ook naakt te zien in de film "The Black Gestapo (1975)", welke ik nog vorige week had gezien en daar viel ze me ook al op.