Gebroken Rood (2004)

Nederland

geregisseerd door Eric Oosthoek
met Hans Croiset, Dragan Bakema en Kitty Courbois

Gebroken Rood gaat over Simon, gepensioneerd leraar Nederlands en tijdens de Tweede Wereldoorlog lid van een ondergrondse verzetsgroep. Wanneer anno 2004 een van de leden van de groep op brute wijze door twee jongeren wordt vermoord, treffen de anderen elkaar bij de begrafenis. Heden en verleden vloeien in elkaar over. De groep besluit in actie te komen om opnieuw te gaan strijden...

Waarschijnlijk alleen voor een belachelijke prijs bij de EO zelf.

robertus65
Hannes791 schreef:
Is deze film op DVD verkrijgbaar?

Samen met Staatsgevaarlijk op één dvd.

robertus65 schreef:

Samen met Staatsgevaarlijk op één dvd.

Ik heb hier op gegoogled, maar niks gevonden.

De grap is overigens wel als ik staatsgevaarlijk, gebroken rood en DVD intik in google is deze painga de 1e hit.

avatar van Hannibal
In de nacht van donderdag op vrijdag op de zender Arte te zien (03:00 - 4:35)

Wat is ARTE? Daar heb ik nog nooit van gehoord?

Een Duits/Franse zender. Met een uitgebreid kabel pakket óf met een schotel kan je dat in Nederland ontvangen. Hier krijgen we meestal de Duitse versie van de zender te zien, met als grote voordeel dat de Duitsers hier nauwelijks nasynchroniseren. Wel moet je Duits een beetje goed zijn, omdat er dan wel Duitse ondertitels te zien zijn...

Thx, maar die zender ontvangen zit er voor mij niet in.

Dankzij Robertus65 heb ik deze film kunnen zien, waarvoor dank.

Zeker 1 van de betere telefilms van de afgelopen jaren. Gezocht verhaal, maar speelt zeker in de hoofden van de oudere generatie.

Sterke cast.

avatar van missl
Spannende film over oudere mannen die het heft in eigen handen nemen, goede Nederlandse film! Het verhaal is wel wat vergezocht maar komt ermee weg.