The Mozart Bird (1993)

Nederland

geregisseerd door Ian Kerkhof
met Daniël Daran en Stacey Grace

Na Kyodai Makes The Big Time is dit Kerkhofs tweede deel van zijn 'urban wasteland serial'. Selene en Howard doen een poging tot modern langs elkaar heen leven. Ze zijn intelligent, kunstzinnig, liberaal, werkloos en leven in Amsterdam, voornamelijk vanwege de 'uitkering' zoals ze zelf toegeven. Hun relatie is alleen gebaseerd op seks, in bed praten ze over Nietzsche, hun lichaam en alles wat daar tussen ligt.

robertus65
De tweede film van Kerkhof lijkt op de eerste. Veel gelul dit keer over sex en relaties. Ook hier zijn weer lange shots, wat het erg monotoon en dus langdradig maken.