You Yi Ge Di Fang Zhi You Wo Men Zhi Dao (2015)

Alternatieve titel: Somewhere Only We Know

China
Drama / Romantiek

geregisseerd door Jinglei Xu
met Kris Wu, Likun Wang en Jinglei Xu

Jin Tian, een jonge vrouw die net gedumpt is door haar verloofde en haar grootmoeder ook nog eens is overleden, gaat met een gebroken hart naar Praag. Hier heeft haar grootmoeder ook jaren van haar leven doorgebracht. Ze vindt een brief van haar grootmoeder uit 1970. Samen met een alleenstaande vader gaat ze opzoek naar haar grootmoeders grote liefde, Josef Novak.

Romantisch drama met twee verhaallijnen. Het hedendaagse gedeelte blijft ver achter bij het verhaal over de grootmoeder en haar geliefde, waarin bovendien stukken beter geacteerd wordt. Wat mij betreft had de focus daarom veel meer op het verleden gelegd mogen worden. Daarnaast is het jammer dat de filmmakers niet wat meer van Praag laten zien. Dat is immers een van de mooiste steden van Europa. In dat opzicht toch een beetje een gemiste kans dus.