Paramaribo Papers (2002)

Nederland / Suriname

geregisseerd door Ger Poppelaars
met Mark Rietman, Daniella Mercelina en Kenneth Herdigein

Paramaribo Papers is een film over de geheim agent Robert Lipmann die in opdracht van de Nederlandse regering op zoek gaat naar de plotseling verdwenen Nederlandse journalist Kevin Poelgeest in het Suriname van begin tachtiger jaren. Lipmann moet zich een weg banen in een Suriname dat verlamd wordt door demonstraties en acties tegen de militaire regering. Hij ontmoet er Elvira Poelgeest, de zus van de verdwenen journalist.

Verrassend leuke film. Aardig verhaaltje (hier en daar een beetje dunnetjes) en een aardig goeie cast. (Vooral Rietman en Mercelina. Die kerel met dat baardje, Herdigein heet ie geloof ik was een beetje overdreven bezig.) 3*

Dat was dus Bouterse, met een neus vol coke.

robertus65
Spannende verfilming over de december moorden. Mark Rietman speelt de Nederlandse James Bond en Herdigein doet het goed als lookalike Bouterse.

Is dit ergens te verkrijgen?