Het Gangstermeisje (1966)

Alternatieve titel: A Gangstergirl

Nederland

geregisseerd door Frans Weisz
met Paolo Graziosi, Kitty Courbois en Astrid Weyman

De jonge schrijver Wessel Franken (Paolo Graziosi) uit Amsterdam oogst succes met zijn boek 'Het gangstermeisje' en wordt door een bevriend regisseur gevraagd een scenario voor een gelijknamige film te schrijven. Dit leidt tot meningsverschillen over de filmhoofdfiguur en de te kiezen actrice. Zijn huwelijk werkt belemmerend voor zijn creativiteit en naar herhaald aandringen vertrekt hij naar Menton (Frankrijk) om daar zijn scenario in alle rust bij vrienden te voltooien.

Wanneer brengen ze dit eens op dvd ?

Vernam zojuist dat deze in 2008 in de planning staat.

avatar van De Mees
DVD-Serie Nederlandse Filmklassiekers van TDM?

Nog nooit gezien, dus als de DVD komt zal ik 'm zeker kopen.

De Mees schreef:
DVD-Serie Nederlandse Filmklassiekers van TDM?
Dat is wel de bedoeling ja.

avatar van De Mees
Wat is er met de site van TDM aan de hand? Kan de site nergens meer vinden.

Ze leven nog wel, heb er afgelopen week nog contact mee gehad. De site is - zoals als enkele maanden - nog steeds 'under construction'.

Volgens Allemaal film een meesterwerk die vergeleken kan worden met het werk van Fellini. Nou, ik ben benieuwd. Nu de film nog vinden.

Ze schijnen wel met een dvd bezig te zijn...

Quido schreef:
Vernam zojuist dat deze in 2008 in de planning staat.

Nog steeds geen release.

avatar van Drs. DAJA
Sol- schreef:

Wordt helemaal niet gezegt. Ze trekken enkel de vergelijking over dat beide films in Rome zijn geschoten.

avatar van wolfmanrene
Ter gelegenheid van Nederland Leest waarin een boek van Remco Campert centraal staat,
zal Campert-verfilming Het Gangstermeisje dit najaar op veel plekken (o.a. Rialto, 't Hoogt, andere filmtheaters maar ook bibliotheken) te zien zijn. Hopelijk volgt daarna alsnog
dvd-release.

avatar van raymon
Aangezien de poster en trailer opeens zijn opgedoken betekend dit dat de dvd release dichterbij komt?

avatar van D-ark
Nouvelle vogue op zijn Nederlands maar de knulligheid bekend uit Nederlands films van rond deze tijd is er amper. Het verhaaltje stelt niks voor maar zorgt er wel voor dat de film prachtig geschoten is en geen moment verveelt.

avatar van N811
Op hoofdcaterijne utrecht zie je heel veel gangstermeisjes rondlopen.

avatar van D-ark
N811 schreef:
Op hoofdcaterijne utrecht zie je heel veel gangstermeisjes rondlopen.

opmerking. Kitty Courbois is toch een stuk stijlvoller

avatar van Lakte
Ben echt enorm nieuwsgierig naar deze film!! Iemand enig idee waar ik deze kan zien ?

avatar van niethie
Tot een jaar of 3 geleden bestond er een site waar veel Nederlandse klassiekers te bekijken vielen, zo ook deze. Die is toen uit de lucht gegaan. Zonder dat ik hem toen zelf heb kunnen zien ook, stom. Sinds die tijd helaas nooit meer iets van vernomen. Hopelijk vertoont EYE hem in nagedachternis aan het overlijden van Courbois...

avatar van wolfmanrene
Dat doen we inderdaad. Maandag 27 maart, 19.00