Dropouts (1999)

Nederland

geregisseerd door Will Wissink
met Peter Gorissen, Zebi Damen en Ashwin Mohanpersad

Het is de zomer van 1997. Amsterdam staat op z'n kop wegens de eurotop. De komst van de regeringsleiders zal drie mensen een zorg zijn. Alcoholist Stefan, illegale prostituee Gina en weglopertje Dennis hebben wel wat anders aan hun hoofd dan geblokkeerde straten. Hun belangrijkste probleem is: 'Wat kan ik te eten vinden en waar slaap ik vannacht?'. Deze zwervers komen elkaar tegen op straat. Eerst maken ze flink misbruik van elkaar, maar uiteindelijk worden ze goede vrienden. Langzaam maar zeker wordt duidelijk waarom ze leven zoals ze leven. En welke vreselijke herinneringen hen nog steeds achtervolgen.

Is dit uit op dvd?

kappeuter (moderator)
Voor zover ik weet (en kan nagaan) is de film alleen uit op video.

avatar van 93.9
Eindelijk iets anders op je buis.
Goede film, 3 en halve ster.

avatar van otherfool
Wel aardige ideeën, maar verder vooraaal heeel eeerg laaangdraaadig. 2 magere sterretjes.

Dit is echt wel een aardige film! Verdient wat meer respect.. Erg leuk geacteerd vind ik. Die langdradigheid had ik totaal geen last van.. nee hoor, echt een van m'n favo neerlandse films..

Nu ook een eigen website met trailer, making of, premièrebeelden, filmclips, reportages en nog veel meer (DVD-materiaal mag ik hopen, als die er ooit komt): http://www.dropouts.nl/

Toch maar eens herzien ...

Edit: LOL, in dat Avro - de Ochtenden item knalt Goderie zichzelf en zijn pak ('dat net uit de stomerij komt') helemaal vol met champagne (en kurk: 'en het doet PIJN aan mijn kaak! Hebben we ijs ergens?').

avatar van Quentin
Wat een vervelende drama queen is die Goderie toch.

Wouter schreef:
Is dit uit op dvd?
Er zijn plannen voor een DVD (en Blu-Ray) dit najaar.

avatar van De Mees
Ben benieuwd naar de film, laat maar komen.

robertus65
Hele aardige indruk over een aantal daklozen die trachten te overleven op hun eigen manier. Die sfeer is goed overgekomen. Vooral de rol van Peter Gorissen was zeer geslaagd.