Verborgen Gebreken (2004)

Alternatieve titel: Hidden Flaws

Nederland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Paula van der Oest
met Henny Orri, Priscilla Knetemann en Monic Hendrickx

Een alleenstaande, licht dementerende oude vrouw (Henny Orri), gaat op reis om de as van haar overleden broer uit te strooien bij het familiehuis in Schotland. Het tienjarige meisje Chris (Priscilla Knetemann) veroorzaakt tijdens een vakantie met haar familie een ongeval dat haar grote broer noodlottig lijkt te worden. Tijdens haar vlucht door Schotland kruist haar pad dat van de oude vrouw. Naarmate de buitenwereld hen meer op de hielen zit, ontstaat er een hechte band tussen hen beiden.

avatar van Mariovane
_O_
tijmengozer schreef:
Bij Ro-Disc momenteel in de aanbieding voor € 5,-

Late reactie!! Denk je zelf niet dat ze 'm na 15 maanden zelf al niet gevonden heben?

avatar van Schildpad.
Een zeer aardige film. Ooit al eens het boek gelezen, daar was ik vooraf niet zeker van. Het meisje Chris is naar mijn mening erg goed gecast! Ze kwam sterk overeen met het beeld dat ik had gevormd bij het boek.

avatar van jikamajoja
Leuke film, best aangenaam om zien.
Knappe soundtrack en prachtige eiland zichten.
Soms een beetje ongeloofwaardig verhaal.

avatar van Masterchief
De clue van deze film was me niet echt duidelijk... Je volgt de film, maar achteraf vraag je je af waar je naar zit te kijken.

De locatie is wel erg mooi, en de acteerprestaties niet slecht.

avatar van Phantasm
Redelijke film en een vreemd einde, aardig om een keertje gekeken te hebben.

avatar van Mrs. Donut
Toen bleek dat de film voorbij was, dacht ik bij mezelf aan het moment dat ik dacht de film af te zetten. Ik wilde echter wel weten hoe het verder zou gaan, wat er met de kinderen gebeurde, hoe de ouders reageerden enz. Ik bleef nu na de film uitgekeken te hebben met een hoop vragen zitten. Dit vind ik geen film om nog eens te bekijken.