Gente di Roma (2003)

Italië
Komedie / Documentaire

geregisseerd door Ettore Scola
met Monica Cervini, Anastasia Caratelli en Fabio Ferrari

'Gente di Roma' is een ode aan de stad Rome door middel van een mozaïek van beelden, personages, buurten, verhalen. We volgen van 's ochtends tot 's avonds een bus die de stad doorkruist en ontdekken het Rome van vandaag. Scola laat ons als het ware een prentenboek doorbladeren over zeer uiteenlopende onderwerpen als het werk, de familie, de dialecten, vestimentaire gewoontes, eten, vrije tijd.

FisherKing
De laatste film van Ettore Scola.

De trailer, die ik in de bios zag, was vreselijk.

FisherKing schreef:
De laatste film van Ettore Scola.

De trailer, die ik in de bios zag, was vreselijk.

de film is absoluut niet vreselijk, mooie beelden en mooie muziek.

avatar van henkula
Vreselijke muziek die niet past in een film, geef mij trouwens maar Federico Fellini's versie.

avatar van jikamajoja
Knappe film die het leven typeert van de hedendaagse Romein. Het is eigenlijk meer een documentaire. Heel leuk voor de liefhebbers van de stad Rome.