Yolcu (1994)

Turkije / Zweden
Oorlog / Drama

geregisseerd door Basar Sabuncu
met Tarik Akan, Müjde Ar en Halil Ergün

Gebaseerd op een toneelstuk van Nazim Hikmet, speelt dit verhaal zich af in de strenge winter van 1921. De enige bezoekers van een station in niemandsland, ergens in Oost-Anatolië, zijn slechts treinen die soldaten naar het front brengen en de gewonden weer afvoeren. We volgen de belevenissen van de drie bewoners van dit station: de stationschef, die een oog is kwijtgeraakt in de oorlog; zijn depressieve vrouw en een wisselwachter waarmee zij flirt. De Onafhankelijkheidsoorlog die dan hevig aan de gang is, speelt zich voor hen ver van hun bed af. Totdat een bijzondere soldaat zich bij hen voegt...

kArIzMa_TuRk
Zweden maar ja, goeie film van Tarik Akan . verwacht je wel van hem gewoon een goeie oorlogs film krijgt een 3*