Noriega: God's Favorite (2000)

Biografie / Misdaad

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Bob Hoskins, Jeffrey DeMunn en Rosa Blasi

Noriega is opgeklommen van de armste wijken in Panama tot een generaal die de president in zijn zak heeft. Als informant van de CIA laten de Verenigde Staten hem met rust, al heeft hij ook banden met de Colombiaanse drugmaffia en de communistische Fidel Castro. Het Panamakanaal is een belangrijke handelsroute en tegen betaling zorgt hij ervoor dat drugssmokkelaars vrije doorgang hebben. Als de Verenigde Staten hem laten vallen en publiekelijk laten aanklagen, kan hij niet meer rekenen op de steun van zijn vriend, George Bush.

Er zit weinig verschil in slechtheid wanneer je kijkt naar Noriega en Bush sr.
Het verschil zit hem in lafheid.
Als ik de macht had (en velen zullen blij zijn dat ik die niet heb) hadden ze beiden levenslang gezamenlijk in een cel gezeten.