James Dean (2003)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Deep Sehgal
met James Dean, Alec Guinness en Betsy Palmer

De legendarische filmheld James Dean: een charmante, opvliegende, loyale en seksueel ambigue acteur. Aan de hand van persoonlijke verhalen van vrienden wordt een levendig beeld geschetst van Dean, die gek was op racen maar zijn liefde voor snelle auto's moest bekopen met een fataal ongeluk in zijn nieuwste Porsche. Met bijzonder archief uit zijn korte carrière en interviews met vrienden en collega's zoals Sir Alec Guinness, Martin Landau en Betsy Palmer.

Linda
Ik vond de documentaire wel wat hebben. Er wordt niks nieuws verteld maar het was toch erg vermakelijk om naar te kijken. Dean blijft een van favorieten! 3 sterren.

Diesel
Heb jammer genoeg alleen het laatste halfuur gezien en dat wat ik heb gezien vond ik uitermate interessant, het is idd niets nieuws maar de verschillende personen die aan het woord komen en vertellen over Dean was erg leuk om naar te kijken, en af en toe hoorde ik zelfs iets wat ik nog niet wist, bijvoorbeeld dat Dean een bloedhekel had aan Rock Hudson, erg opmerkelijk.

Hoop dat er ooit nog een herhaling wordt uitgezonden.

Er is ook een film gemaakt over James Dean met James Franco in de hoofdrol. Hopelijk komt die nog eens in de zalen

Diesel
Boeiende docu die een goed beeld geeft van James Dean. 3*