ad

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Aaron Kim Johnston

Met onder meer: Russell Crowe, Wanda Cannon en Christianne Hirt

IMDb beoordeling: 6,0 (895)

Releasedatum: 1 oktober 1993

Over For the Moment

"A Moment Can Last A Lifetime."

De Tweede Wereldoorlog is in volle gang en op een Canadese prairie vindt de pilotentraining plaats. Daar ontvouwt zich een korte, heftige liefdesaffaire tussen een Australische piloot en een mooie, getrouwde vrouw.

image

avatar van KarinV

KarinV

Wel een mooie film. Beetje voorspelbaar, maar dat is bijna elke film tegenwoordig. Dit is een mooie zondagmiddagfilm en hoewel hij niet mijn favoriet is, vond ik Russell Crowe hier wel leuk in.

avatar van RRT

RRT

Mooie film met een nog jonge Russel Crowe. Deze film kan wat mij betreft ook wel op zaterdagavond. Heb me niet verveeld, en laat ook weer een stukje zien van de oorlog, waar ik niets van af wist, nl de opleiding tot vlieger in Canada, voor piloten uit de gemenebest landen. 3,5#

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Het meeste was troep van de Blokker 10 films voor € 10,00 actie, en ook bij deze had ik dus (ondanks de aanwezigheid van Crowe) niet al te veel hoop. Maar het bleek toch een klein pareltje te zijn tussen de zooi. Vond dit een aandoenlijke film, met een mooi romantisch verhaal, en ook wat dramatische gebeurtenissen. Waardoor het een aardig geheel wordt. De muziek in de film is ook mooi en benadrukt de momenten waar het op uit is goed.

Crowe doet het uitstekend zoals gewoonlijk, en draagt de gehele film naar een hoger niveau dan het anders had geweest. Bij zulke films kun je een goede acteur van matige onderscheiden. En Crowe bewijst dat hij elke film wel de moeite waard kan maken.

Zeker aan te bevelen om op te halen bij de Blokker mits ie er nog is.

avatar van kort0235

kort0235

Ja, het meeste is troep bij Blokker voor 1,00 euro per stuk. Maar ik maak nog een paar uitzonderingen:

Aime ton père,

13 conversations

en natuurlijk deze: For the moment.

avatar van trebor

trebor

Een tranentrekker en het bekijken meer dan waard.

avatar van Schiedammer

Schiedammer

De film heeft een mooi verhaal. Het is alleen jammer dat kwaliteit film wat minder is. Beeld is matig en het geluid ook. Hoewel de melodie van de film nog in mijn hoofd zit ( die was mooi ). Het grootste nadeel van de film vond ik dat het geluid niet gelijk liep met de film en dat is toch wel erg storend. Russel Crowe speelde trouwens erg goed vond ik en dat in het begin van zijn cariere. Daarom net geen voldoende 2,5*

avatar van veron35

veron35

Ik had deze in een film box van BBI gekocht (voor 5 euro). Jammer dat de andere 9 films verschrikkelijk slecht waren want deze is wel goed.

avatar van veron35

veron35

Schiedammer schreef:

Dat licht aan de kwalitijd van de dvd niet aan de film. Je geeft een film daarom toch niet zo'n laage stem?

avatar van The Scorcher

The Scorcher

Geweldige acteurs, glorieuze scènes, emotionele ervaring.

avatar van Dick2008

Dick2008

De zoveelste film over piloten in opleiding tijdens WO2 en een breed uitgemeten romance. De film wordt op zo'n rommelige, overdreven en sensationele manier gebracht dat ik het eigenlijk halverwege wel had gezien. Toch alweer een film uit 1993. Uitgaande van de manier waarop details en het verhaal in beeld worden gebracht had ik hem eigenlijk van recentere datum ingeschat. 2.0.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Hm.. er had wel wat meer actie in mogen komen. Maar het laat juist ook de andere kant zien.. bijvoorbeeld als ze hoort dat Russell dood is. Ook wel grappig om te zien hoe Russell haar binnen wil slepen en hoe zij erop reageert terwijl ze nog een man heeft.

Tarkus

Geen spectaculaire film, maar hij beviel me wel.

Verwacht geen oorlogsfilm, de Tweede Wereldoorlog fungeert alleen als achtergrond en is ver weg in de verhalen die hier aan bod komen, het is dus zeker geen actiefilm.

Drama en romantiek des te meer, met een nog wat jonge maar voortreffelijke Russell Crowe, die hier al zijn talenten laat blijken.

Ik heb me met deze film wel kunnen vermaken al is ie dan wat traag.

Capricorn One heb ik ook ooit voor 1 euro gekocht. Is ook prima film