John and Mary (1969)

geregisseerd door Peter Yates
met Dustin Hoffman, Mia Farrow en Susan Taylor

John en Mary ontmoeten elkaar in een vrijgezellenbar, slapen met elkaar, en de volgende dag nemen ze uitgebreid de tijd om elkaar beter te leren kennen.

Een beetje een tegenvaller. Aardig om Dustin Hoffman in zijn jongere jaren te zien. Maar het verhaal is nogal saai veel flasbacks en een erg simpel verhaal. Voor de fans van Dustin en Mia Farrow

avatar van D-ark
Spannend is John and Mary inderdaad niet maar een fijne dialoog gedreven romantische komedie is het wel. Door een hoopje kleine flashbacks word wat historie uitgelegd maar het speelt vooral af in Hoffman's appartement met veel dialoog(verbaal en via voice-over). Voor de rest spelen Farrow en Hoffman erg goed op elkaar af en krijgt de sterke dialoog alle ruimte om de film tot een fijne voetnoot van de New Hollywood beweging.

Overal een sterke luchtige komedie prima voor een loze middag.