Send Mere Slik (2001)

Denemarken / Zweden
Familie / Komedie

geregisseerd door Cæcilia Holbek Trier en Philip Zandén
met Bodil Udsen, Per Oscarsson en Ninna Assentoft Rasmussen

De twee zusjes Angelica (11) en Lone (9) verbrengen hun vakantie bij twee oude mensen in een boerderij op het platteland. Ze vinden het er verschrikkelijk, en zijn dit leventje totaal niet gewend. Veel liever gingen ze met hun ouders mee naar New York. En ook al doen ze hun best om goed over te komen, het is nooit goed. Wanneer de zusjes er eenmaal een paar weken zijn zien ze dat deze twee oudjes toch de slechtste niet zijn. Ze bedenken hun zoveelste plan als ze horen dat een gemoderniseerd varkensbedrijf de grond van de oude boerderij nodig heeft voor nieuwe stallen...

In 2002 verkozen als de beste kinderfilm op het Berlijnse filmfestival. Donderdag (Hemelvaart) 9:45 op Ned 3.