Sorority Girl (1957)

geregisseerd door Roger Corman
met Susan Cabot, Dick Miller en Barboura Morris

Een verwend meisje raakt in conflict met haar rijke moeder die besluit haar geen geld meer te geven. Gefrustreerd zet ze alles op alles om geld te verkrijgen door mede-studentes te blackmailen...met alle gevolgen van dien.

avatar van Mug
Mug
Film uit de beruchte American International Picture stal. En Roger Corman, een van de succesvolste regisseurs uit die stal, kennen we natuurlijk van Little Shop of Horrors. Cult dus.

Deze film heeft me zeer verrast. AIP is voornamelijk bekend om jaren 50 sci-fi en horror. Maar dit is een heerlijk drama, met een subliem spelende Susan Cabot. Wat een trut! Vreemd dat zij geen grote carriere heeft gekregen.

avatar van Dragon
Inderdaad goede, overtuigende acteerprestatie van Susan Cabot als Sabra, een rijkeluisdochter die zich buitengesloten/onbegrepen voelt door zowel haar medestudenten als haar moeder. Ik had ook een heel andere film verwacht en was net als Mug aangenaam verrast. ***/*****

avatar van brucecampbell
Ik vond hier niet zoveel aan!
Het is alsof je naar een oudere versie aan het kijken bent van Beverly Hills 90210.

avatar van matthijs_013
Een exploitation noemen ze dit. Het was eerder een kort, onindrukwekkend soapje. Zelfs de remake met Alyssa Milano is nog beter.

avatar van mikey
Prima psychologisch drama heeft af en toe wel elementen van Exploitation, maar is eigenlijk best braaf. Let op Dick Miller, held van Joe Dante.
Interessant.

avatar van stephan73
Roger Corman, de koning van de B-film, heeft binnen genres gewerkt en de meeste vond ik interessant. Maar dit oubollige melodrama is een misser.
Het verhaal is totaal niet interessant en het enige moment waardoor dit richting een b-film gaat, is als Sabra een afranseling geeft aan Ellie.
De personages zijn eigenlijk ook niet interessant. Sabra is een vreselijk kreng en de rest van de dames dienen voornamelijk als achtergrond materiaal. Hoe oninteressant de personages ook zijn, ze worden best goed neergezet door de acteurs.
Ook ziet de film, ondanks zijn lage budget, er best goed uit.