Switching: An Interactive Movie (2003)

Alternatieve titel: Switching

Denemarken
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Morten Schjødt
met Laura Drasbaek, Rasmus Botoft en Tonny Landy

De film begint met Frida, die midden in de nacht het licht aandoet om eens goed naar haar geliefde te kijken. Dat was geen goed idee, en net als in de mythe van Cupido en Psyche is het vanaf dat moment gedaan met de liefde. Simon komt 's morgens nog wel braaf een kopje koffie op bed brengen, maar de hartstocht is duidelijk verdwenen. Frida en Simon zitten op een dood punt in hun relatie en moeten hoognodig een beslissing nemen: kunnen ze zonder elkaar of zullen ze toch vechten voor de intimiteit? Ze hebben één probleem: de wens om vast te houden aan het verleden is sterker dan die om te veranderen.

FisherKing
Aha, een interactieve film, zonder einde ! Hoe gaan ze die dan in hemelsnaam vertonen, vraag ik me af ?

Dustyfan
Tja, loten wie de AB mag vasthouden

avatar van streeter
iets van 10 jaar geleden was er een keer een film op Nederland 2 en 3 tegelijkertijd - Engelstalig. Het was hetzelfde verhaal, maar op ned. 2 was het verteld vanuit het POV van het meisje, en op ned. 3 van de jongen. En dus kon je zappen tussen de twee zenders. Ze noemden het een 'zapfilm' - dit is de enige zapfilm die ik ooit heb gezien - of over heb gehoord. Weet iemand de titel?

Het is de vraag of dit nog wel als film kan worden gezien?

Heeft wel iets weg van een interactief "spel". Hij komt ook alleen maar uit op DVD.

Hij draait ook op IFFR, lijkt me wel een leuke "gimmick".

Maar dan zie je dus maar een deel van de film?

Ik weet niet hoe het precies gaat werken maar in het IFFR-programma boekje staat dat 1 van de bezoekers het einde bepaalt.

FisherKing
Leuk !