• 8.347.843 stemmen

De Man met de Hond (1998)

Drama | 85 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Annette Apon

Met onder meer: Ramsey Nasr, Monic Hendrickx en Nina Deuss

IMDb beoordeling: 7,1 (65)

Releasedatum: 14 januari 1999

Plot De Man met de Hond

Het leven van einzelgänger Kees (25) bestaat enkel uit het bezoeken van zijn moeder in een psychiatrische inrichting en het verzorgen van zijn hond. Maar zijn moeder herkent hem niet en van de hond bestaat alleen de ketting. Eenzaam slentert Kees elke avond met zijn hondenriem door de buurt en gluurt bij mensen naar binnen. Een onverwachte aanstelling als geldwisselaar bij de plaatselijke bank zal wel meer geluk in zijn leven brengen, denkt Kees. Maar zijn collega's behandelen hem als een absolute nobody en de grappen die hij maakt komen niet aan. Dat verandert wanneer Kees een foto laat zien van het meisje dat hij elke avond voor haar slaapkamerraam ziet dansen.

avatar van Wouter

Wouter

Niet af kunnen kijken.

avatar van 93.9

93.9

Heel jammer dat je 'm niet af hebt kunnen kijken.

Zelden zie je zulke absurde dingen, maar nergens wordt het te.

Zeker als je Abel van Van Warmerdam goed vindt, zou ik maar 'ns uitkijken naar deze film.

avatar van Wouter

Wouter

93.9 schreef:

Heel jammer dat je 'm niet af hebt kunnen kijken.

Ik kon mezelf er niet toe dwingen. Wat een lor.

avatar van 93.9

93.9

Ik vind het een van de allerbeste Nederlandse films ooit gemaakt!

avatar van robertus65

robertus65

Ik vond het best aardig, zaten wat grappige momenten in die aan Abel deed denken, alleen iets minder goed.

avatar van Robi

Robi

• 1949 berichten

Dat is alweer lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar hij blijft nog steeds fantastisch en heerlijk absurd. En een Ramsey Nasr zoals ik hem graag veel vaker zou willen zien in films. De film doet voor mij ook absoluut niet onder voor de beste van Warmerdam films. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze film zo onbekend is én zo laag gewaardeerd wordt. Hij verdient echt veel beter.

avatar van Maarten1975

Maarten1975

Hallo ik ben op zoek naar deze film weet iemand waar je hem kan kopen of downloaden ?

Groeten Maarten

avatar van Robi

Robi

• 1949 berichten

Blijft een erg leuke film.