Beneath Loch Ness (2001)

Alternatieve titel: The Evil beneath Loch Ness

Actie / Thriller

geregisseerd door Chuck Comisky
met Patrick Bergin, Lysette Anthony en Brian Wimmer

Het team van Professor Gus Egan bestaat uit een stel wetenschappers die onderzoek doen naar het bestaan van het welbekende Loch Ness monster. Tijdens een routineklus verdwijnt Gus, door toedoen van een onderwateraardbeving.

Oei, een 3 op IMDB.

Ik geloof dat de Schotten niet zo blij met deze film waren.

Its set in a Scotland where:

People speak in American, Irish, English, and probably Punjabi accents- but not Scottish.

The loch Ness monster looks like something from a game on the commodore 64

People drive American 4x4 vehicles on the wrong side of the road

The police wear American uniforms

You can use American dollars in the local shops and pubs

Dustyfan
DVD is net binnen, dus we kunnen binnenkort zelf oordelen...

Gratis gekregen ?

Top 1000 voters 2.8
US users 2.9
Non-US users 3.2

kappeuter schreef:

Gratis gekregen ?
Mja... Had 'm zelf nooit gekocht iig

cenobite
Wat heb ik gelachen...maar dat was uiteraard niet de bedoeling. Diepte(of hoogte)punt was toch wel Patrick Bergin in schotse rok en Braveheart make-up die het monster met een speer te lijf gaat. Prik 'm Patrick! Yeah! Dat zal 'm leren!

Tijdverspilling...

FisherKing
Ook erg leuk om de "omgeving" van Loch Ness te zien. Eerst hoge bergen, dan woestijnheuvels, dan kale rotsen. En de vorm van het meer veranderde ook al continue. van klein tot groot.

0,5* bijtelling voor de onbedoelde humor en de muziek. 1*

ZIjn jullie het ooit wel eens niet met elkaar eens?

Dustyfan
Heel vaak. Dan vliegt het servies hier door de kamer

avatar van maurice74
Nú te koop voor 1 euro (!) bij Blokker.

Ash Krueger
even de slechte dingen van deze film op een rijtje zetten, qua effecten
- monster ziet er idd uit als iets van een spelcomputer
- je ziet bij de vrouw op het station overduidelijk dat er een bleu/green-screen is gebruikt
- ontploffigen zien er slecht uit

misschien moet men mij ff helpen, want t is zo een slechte film dat ik de rest ben vergeten. 1.5*

Best spannende film. Er zitten wel een paar foutjes in: bij de scene op het station ziet het decor erg nep uit. Er is een scene waarin een man zich nog al snel douchet.
Ineens zie je onder een boot een lijk drijven van iemand die net een kilometer verderop dood is gegaan. De politie draagt Amerikaanse uniformen en je kunt betalen met Amerikaanse dollars. En dat allemaal in Schotland. Ondanks toch 3*

FisherKing
Je bedoelt de "spanning" waar de fouten zitten ?

Ash Krueger
kijk, das idd ook een van die foutjes die ik bedoel

FisherKing schreef:
Je bedoelt de "spanning" waar de fouten zitten ?

In de hele film zit echt geen enkele spanning. Het is inderdaad de spanning waar de fouten zitten

Ja, en met 7 stemmen begint dit aardig Cult te worden

echt zwakke film! CGI is net een computergame, waarom ze films zoals deze toch blijven maken!!

isa dat monster mooi gemaakt en komt hij een beetje goed in beeld?

zwakke film, ziet er erg nep uit. Alleen kijken als je je echt verveeld !

alleen kijken als je zin hebt in een b avond. Ik vond de film tussen slecht en matig. Als je uitsluitend cgi gebruikt zorg dan wel dat de animatie goed lijkt. En al die fouten om de film heen zoals dat amerikaanse uniform, helpen niet mee.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Deze film vond ik best redelijk tekijken.
3 sterren.

Don_Mat
Apart. Niet slecht om 1 keer te kijken. Maar verder waren de special effects erg slecht vond ik. Echt dat beest was geloof ik 50 meter ofzo..... Best wel nep. 2*

avatar van psycholamp
Jeetje wat een geweldige boutfilm. Onderwaterscenes, die overduidelijk boven water zijn opgenomen. Er zitten ook heus wel echte Schotse scenes in, maar ik ben bij Loch Ness geweest, en ook al is het groot, sommige stukken kwamen niet helemaal Schots over.
Ik ga niet op deze film stemmen, omdat het idd een enorme rukfilm is, maar van de andere kant wel lachen om een keer met vrienden te kijken. Misschien dan wel beter om de cola te vervangen door bier.

avatar van Roodkapje
Inderdaad wel een grappig filmpje. Sommige scenes leken nergens op en de cgi was gewoon grappig om te zien. Ook is het verhaal opeens gedaan. Budget op ofzo? Die wetenschapper leek me ook net iets te veel weggerukt uit een indiana jones film.

avatar van joe black
Ben 3 weken in de schotse highlands gaan hiken. Het was prachtig. Daarom dat sommige beelden in deze film wel mooie herinneringen deden opkomen. Maar als ik het daarvoor moet doen, dan kijk ik liever naar rob roy of iets in den aard. Mooiere beelden en véél beter film.

avatar van Vascago
Onwaarschijnlijke bagger. Net zoals Sabretooth of Venomous

avatar van kirk douglas
Tja Patrick Bergin deed het nog aardig de effecten zijn echter meer als beroerd.
Zo nu en dan leek het ook of er een stukje ontbrak.
Het acteerwerk was ook reteslecht.

Boven dit alles steekt nog de onderaardse acteerprestatie van Lysette Anthony uit.
Op een gegeven moment word je echt gek van die irritante rotstem van dat mens tot overmaat van ramp zijn haar dialogen ook nog eens behoorlijk lang.

Akron777
Ooit een hoop jaren terug gekocht voor 5 euro samen met Venom en Sabretooth. Alle drie vrij slecht. Deze heeft nog wel iets aardigs in zich, zoals een paar mooie opnames. Al met al goed om een hopeloze avond te vullen.

Wanneer komt deel 2?(Geintje)
Nepper kan niet, acteerwerk is extreem bagger en plot slaat nergens op