• 8.663.523 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Digna Sinke

Met onder meer: Catherine ten Bruggencate, Johan Leysen en Rosmarie Blaauboer

IMDb beoordeling: 7,5 (15)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 3 september 1992

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Boven de Bergen

Zes mensen maken een voettocht van het uiterste noorden van Nederland naar de hoogste berg in het diepste zuiden. De spanningen binnen de groep lopen hoog op en uiteindelijk voltooien alleen de twee kwetsbaarste personages de tocht.

kappeuter (crew films)

Niemand deze film gezien ? mdj, hugohei, wouter of Quido ?

avatar van Quido

Quido

Ik heb hem nog niet gezien. Ik meen wel dat mdj de film in haar bezit heeft. Wellicht ook al bekeken dus.

Riep destijds voornamelijk positieve reacties op. 'Een uitzonderlijke, in details niet altijd geslaagde, maar intelligente en bemoedigende film' (NRC Handelsblad).

Ik las ook ergens dat de film zwart wit opgenomen is, behalve de flash-backs (but correct me if I am wrong). Nog niet gezien dus, maar staat wel op te 'to see' list.

avatar van Quido

Quido

Medio mei op DVD verkrijgbaar.

avatar van Nasir

Nasir

Vandaag om 21.45 in het filmmuseum te zien.

avatar van robertus65

robertus65

Zeer teleurstellende verfilming van een stelletje gefrustreerde wandelaars. De film is een aaneenschakeling van lamlendigheid, verveling en filosofisch geleuter, voor mij nauwelijks om door te komen.