Boven de Bergen (1992)

Nederland

geregisseerd door Digna Sinke
met Catherine ten Bruggencate, Johan Leysen en Roos Blaauwboer

Zes mensen maken een voettocht van het uiterste noorden van Nederland naar de hoogste berg in het diepste zuiden. De spanningen binnen de groep lopen hoog op en uiteindelijk voltooien alleen de twee kwetsbaarste personages de tocht.

kappeuter (moderator)
Niemand deze film gezien ? mdj, hugohei, wouter of Quido ?

Ik heb hem nog niet gezien. Ik meen wel dat mdj de film in haar bezit heeft. Wellicht ook al bekeken dus.

Riep destijds voornamelijk positieve reacties op. 'Een uitzonderlijke, in details niet altijd geslaagde, maar intelligente en bemoedigende film' (NRC Handelsblad).

Ik las ook ergens dat de film zwart wit opgenomen is, behalve de flash-backs (but correct me if I am wrong). Nog niet gezien dus, maar staat wel op te 'to see' list.

Medio mei op DVD verkrijgbaar.

Vandaag om 21.45 in het filmmuseum te zien.

robertus65
Zeer teleurstellende verfilming van een stelletje gefrustreerde wandelaars. De film is een aaneenschakeling van lamlendigheid, verveling en filosofisch geleuter, voor mij nauwelijks om door te komen.