Superman: The Last Son of Krypton (1996)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Curt Geda, Scott Jeralds, Dan Riba en Bruce Timm
met de stemmen van Tim Daly, Dana Delany en Clancy Brown

De wetenschapper Jor-El wordt op zijn thuisplaneet Krypton vervolgd voor zijn onorthodoxe onderzoeksmethodes. Jor-El vreest voor zijn leven en stuurt zijn zoontje Kal met een shuttle richting aarde in de hoop dat hem daar een betere toekomst wacht. Kal wordt geadopteerd door een vriendelijk boerenechtpaar en groeit onder de naam Clark Kent op tot een befaamd journalist voor de Daily Planet, de grootste krant van Metropolis. Maar wat de niemand weet, is dat Clark eigenlijk een dubbelleven leidt en beter bekend is als Superman, redder van mensen in nood.

avatar van Pieter Montana
Matige film, die nog net de helft behaalt door zijn korte speelduur. Vooral de animatie stak mij zwaar tegen. Warner Bros. kan toch wel zeker beter dan dat: geen vloeiende overgangen, rechthoekige kinnen,...

avatar van tristanrc1
Aardige animatiefilm, al komt het wat meer over als een lange aflevering van een serie, wat het in feite eigenlijk ook is. Bovendien slaat de film wat belangrijke momenten in het leven van Superman over. Maar anderzijds geeft het wel een vernieuwende kijk op de oorsprong van Superman. Bovendien zit het 'serieuze sfeertje' er ook lekker in en zijn de actie scenes wel aardig gemaakt. De stemacteurs zijn ook prima gekozen.

avatar van Dopke
Het is inderdaad een soort compilatiefilm van de eerste afleveringen van de televisie animatieserie die van '96 tot 2000 liep. Grappig om te zien hoe inwisselbaar de karakterdesigns zijn van deze film en de Warner Brother animatieserie van Batman.

avatar van tristanrc1
Dopke schreef:

Er is dan ook een crossover aflevering in zowel de Superman als de Batman animatieserie.