• 159.521 films
  • 9.828 series
  • 29.144 seizoenen
  • 609.076 acteurs
  • 355.446 gebruikers
  • 8.903.667 stemmen
Avatar
 
banner banner

Shabondama Elegy (1999)

Drama / Experimenteel | 86 minuten
1,84 22 stemmen

Genre: Drama / Experimenteel

Speelduur: 86 minuten

Alternatieve titel: Tokyo Elegy

Oorsprong: Nederland / Japan

Geregisseerd door: Aryan Kaganof

Met onder meer: Thom Hoffman, Mai Hoshino en Kiyomi Itō

IMDb beoordeling: 4,2 (254)

Gesproken taal: Engels, Japans en Nederlands

Releasedatum: 9 september 1999

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Shabondama Elegy

"Seven Days in the Snake Pit"

Experimentele speelfilm speelt in Tokio en gaat over de extreem gepassioneerde liefde tussen de crimineel Jack (Thom Hoffman) en het 20-jarig pornosterretje Keiko. Net ontslagen uit de gevangenis is Jack zijn leven niet zeker omdat zowel de politie als een Yakusa-baas hem willen vermoorden. Hij duikt onder bij Keiko, een pornosterretje (gespeeld door een in Japan beroemde pornoster) dat hij in een bar heeft ontmoet. De film is een mengvorm van fictie-, documentaire-, crimi-, cult- en pornofilms. Tijdens de opnames in Tokio leefden Thom Hoffman en actrice Mai Hoshino samen in een appartement. 24 Uur per dag registreerden twee digitale camera's hun leven. De beelden werden gebruikt voor de film.

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van mdj

mdj

  • 264 berichten
  • 490 stemmen

Ik heb het ruim een half uur volgehouden en zag toen werkelijk geen enkele reden meer om verder te kijken. Ongetwijfeld een zeer experimentele film, maar ik werd al stapelgek van het camerawerk, erg snel en van de hak op de tak, beelden door elkaar, scheef en op de kop. Het Onze Vader wordt wel op een aparte manier ten tonele gevoerd, maar vond het niet komisch, enkel tamelijk onsmakelijk. Volgens mij zat er ook geen verhaal in, de dialogen stelden in elk geval niets voor en ik heb evenmin een beeld gezien dat ik de moeite waard vond. De film is wel 'heftig' te noemen.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 71440 berichten
  • 5676 stemmen

Dit lijkt me nou wel een Onderhond proof film.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87116 berichten
  • 11830 stemmen

Lijkt me wel wat, buiten 24 Uur per dag registreerden twee digitale camera's hun leven. De beelden werden gebruikt voor de film.


avatar van neo

neo

  • 15397 berichten
  • 9471 stemmen

Net zo klote als Naar de Klote! van dezelfde regisseur. Ongelooflijk vervelend gefilmd en gemonteerd. Vele stukken worden ook voortdurend lelijker gemaakt door bewerkingen die er niet uit zien. Dat er een verhaal van niks is zou nog geen eens zo uit hoeven maken, dar kan met genoeg flair makkelijk worden goed gemaakt. Maar dat gebeurde dus niet. Kreeg er werkelijk de zenuwen van. 1 ster


avatar van Olaf K.

Olaf K.

  • 1132 berichten
  • 513 stemmen

Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander die tot twee keer toe genoten heeft van Naar de klote. Daardoor ben ik waarschijnlijk de ideale persoon voor de volgende stap, deze in Tokyo geschoten film, waarin de ontmoeting van een gangster on the run (Thom Hoffman) en een pornoster met een incest verleden centraal staat. Ik kan me nog herinneren dat Jeroen Pauw eens Thom Hoffman op bezoek had in zijn programma, en beide een groot punt maakten van het feit dat de acteurs het echt met elkaar doen. Goed, ik was bereid het geheel onbevangen te bekijken, maar toen Hoffman binnen tien minuten zijn Japanse vriendin in haar komt aan het naaien is tijdens het opzeggen van het ‘onze Vader”, wist ik dat het moeilijk zou gaan worden. Het is duidelijk dat het Kerkof vooral om de vorm gaat. Verhaaltechnisch past het op een bierviltje. We zien de protagonisten vooral aan elkaar zitten fruniken en af en toe zit Hofmann te oreren over leven dood schuld boete en andere grote woorden, al dan niet gezeten in een lichtblauwe ochtendjas met de tekst “Marie Claire”. Wat het interessant moet maken is de cameravoering, het experiment, de sfeer. Ik kan me voorstellen dat Kerkof daarom naar het Oosten is gereisd. Daar wordt dat genre uitstekend beheerst (Wong, Hou, Lou Ye, etc.), maar dat zijn mensen met enorm veel talent. Dat talent ontbeert Kerkof. Shabondama Elegy voelt erg leeg aan. Het is eigenlijk vooral lachwekkend..