• 8.347.843 stemmen

Peppi en Kokki bij de Marine - Het Geheim van Kommandant Plus (1976)

Avontuur | 120 minuten / 75 minuten (dvd-versie)

Genre: Avontuur

Speelduur: 120 minuten / 75 minuten (dvd-versie)

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Nan de Vries

Met onder meer: Gerard van Essen, Herman Kortekaas

IMDb beoordeling: 5,2 (33)

Releasedatum: 14 oktober 1976

Plot Peppi en Kokki bij de Marine - Het Geheim van Kommandant Plus

Als Peppi en Kokki een dagje naar het strand gaan vinden ze een bom die door de marine onschadelijk wordt gemaakt. De Kapitein vertelt ze dat hij zich erge zorgen maakt omdat hij steeds mysterieuze briefjes krijgt waarop staat hoeveel dagen hij nog heeft. Peppi en Kokki bieden hun hulp aan en gaan werken op het schip.

avatar van Jordy

Jordy

er zijn natuurlijk grenzen he

is dit trouwens wel echt een film?? geen lange aflevering van een tv-programma??

kappeuter (crew films)

Ha, is zeker voor jouw tijd. Voor mij zijn Peppi & Kokki jeugdsentiment. Als je goed kijkt, kun je op het affiche 'speelfilm' zien staan. Ik heb de film overigens niet gezien.

avatar van tovenaar

tovenaar

Wow, ik ben een beetje aan't bladeren, kom ik deze tegen... deze heb ik ook een keer op de middelbare school gezien, maar met welk vak dan?!?!?!? Dat vraag ik me nu echt af

avatar van Sannepan

Sannepan

Als ik kijk hoe vaak er op 1 of 1,5 sterren gestemd word, moet deze film rampzalig zijn. Maar ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen om hem te kijken vrijdag (als ik dan tenminste m'n bed uit kan komen)

Toen ik klein was, waren Peppi en Kokki er namelijk nog regelmatig op en ik keek het erg vaak.Dus... ben toch wel benieuwd.

avatar van empirekees

empirekees

Geloof dat ze in deze film aan het rotzooien zijn met een zeemijn. Heel, heel lang geleden gezien.

Ze doen haast hun best om de hoezen zo lelijk mogelijk te maken.

avatar van by_the_way

by_the_way

valt toch best wel mee is best leuk hoor

avatar van thunderball

thunderball

Wow! wat is dit voor een gemiste klassieker die ik niet ken. shit! nu heb ik hem gemist! Vertel: hoe was ie?

avatar van by_the_way

by_the_way

een meevaller;)

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Gaat wel inderdaad, Leuk om eens te kijken als met je kinderen want ik vond het vroeger echt helemaal geweldig, Nu vind ik het veel minder dus eigenlijk een 1.5* maar omdat ik het vroeger zo Leuk vond doe ik er nog een halfje bij.

avatar van niethie

niethie

Vond dit vroeger echt geweldig, zal hem toen wel een keer of vijf gezien hebben, kan me inmiddels niet veel meer van herrineren maar zag laatst toevallig weer een stukje op tv en dat zag er toch wel behoorlijk cheesy en kinderachtig uit.

2 sterren (opnieuw uit jeugdsentiment)

avatar van robertus65

robertus65

Nooit veel aangevonden, deze nep L & H clownen.

Ik kan me zelfs niet voor de geest halen met mijn mondhoeken te hebben bewogen.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Vroeger ooit eens gekregen. Vond het toen al middelmatig. Heb P&K nooit echt leuk gevonden. Kan me nu weinig meer herinneren van dit antieke werk. Volgens mij op de rommelmarkt gezet of bij Terres Des Hommes gebracht. ik hou het maar bij een 2,0tje.

avatar van Weertenaar

Weertenaar

"Dit was niet om a-a-n t-e g-l-u-r-e-n!"

"Wat is dit voor onzin joh!?"

"Schei toch uit man!"

"Die kunnen er he-le-maal niets van!"

Aldus een bebrilde, goedlachse voetbalanalist.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

120 minuten lang Peppi & Kokki, dat houdt geen mens vol!

avatar van robertus65

robertus65

Simon Smith schreef:

120 minuten lang Peppi & Kokki, dat houdt geen mens vol!

Gelijk heb je, gelukkig is ie ingekort op dvd tot 73 minuten. En dat zijn nog 73 minuten teveel.

avatar van Movie Jim

Movie Jim

Vroeger ook veel gezien deze film.

Was niet echt een geslaagde.

Een van de hoofdrolspelers leeft nog steeds

Herman Kortekaas alias Kokki inmiddels 90 jaar oud.

Herman Kortekaas met alle respect is nooit uitgegroeid

tot groot acteur is alleen maar beperkt gebleven tot bijrollen in series en films.

En de Kamés was een duo met Gerard van Essen en Herman Kortekaas, ja wie kijkt dat nu nog anno 2020?.

Gerard van Essen alias Peppi is al helaas overleden in 1997.

avatar van Walter S.

Walter S.

Stelletje heiligschenners.

Vive Le Peppi & Kokki!

Walter S. De man achter Peppi & Kokkidag:

Peppi & Kokki dag + Peppi, Kokki en Wacko Jacko | Abubakari de Vries' Blog - google.com