Peppi en Kokki bij de Marine - Het Geheim van Kommandant Plus (1976)

Nederland
Avontuur
120 minuten / 75 minuten (dvd-versie)

geregisseerd door Nan de Vries
met Gerard van Essen en Herman Kortekaas

Als Peppi en Kokki een dagje naar het strand gaan vinden ze een bom die door de marine onschadelijk wordt gemaakt. De Kapitein vertelt ze dat hij zich erge zorgen maakt omdat hij steeds mysterieuze briefjes krijgt waarop staat hoeveel dagen hij nog heeft. Peppi en Kokki bieden hun hulp aan en gaan werken op het schip.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
er zijn natuurlijk grenzen he

is dit trouwens wel echt een film?? geen lange aflevering van een tv-programma??

kappeuter (moderator)
Ha, is zeker voor jouw tijd. Voor mij zijn Peppi & Kokki jeugdsentiment. Als je goed kijkt, kun je op het affiche 'speelfilm' zien staan. Ik heb de film overigens niet gezien.

avatar van tovenaar
Wow, ik ben een beetje aan't bladeren, kom ik deze tegen... deze heb ik ook een keer op de middelbare school gezien, maar met welk vak dan?!?!?!? Dat vraag ik me nu echt af

Als ik kijk hoe vaak er op 1 of 1,5 sterren gestemd word, moet deze film rampzalig zijn. Maar ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen om hem te kijken vrijdag (als ik dan tenminste m'n bed uit kan komen)
Toen ik klein was, waren Peppi en Kokki er namelijk nog regelmatig op en ik keek het erg vaak.Dus... ben toch wel benieuwd.

Geloof dat ze in deze film aan het rotzooien zijn met een zeemijn. Heel, heel lang geleden gezien.

Ze doen haast hun best om de hoezen zo lelijk mogelijk te maken.

valt toch best wel mee is best leuk hoor

avatar van thunderball
Wow! wat is dit voor een gemiste klassieker die ik niet ken. shit! nu heb ik hem gemist! Vertel: hoe was ie?

een meevaller;)

avatar van tommykonijn
Gaat wel inderdaad, Leuk om eens te kijken als met je kinderen want ik vond het vroeger echt helemaal geweldig, Nu vind ik het veel minder dus eigenlijk een 1.5* maar omdat ik het vroeger zo Leuk vond doe ik er nog een halfje bij.

avatar van niethie
Vond dit vroeger echt geweldig, zal hem toen wel een keer of vijf gezien hebben, kan me inmiddels niet veel meer van herrineren maar zag laatst toevallig weer een stukje op tv en dat zag er toch wel behoorlijk cheesy en kinderachtig uit.

2 sterren (opnieuw uit jeugdsentiment)

robertus65
Nooit veel aangevonden, deze nep L & H clownen.
Ik kan me zelfs niet voor de geest halen met mijn mondhoeken te hebben bewogen.

avatar van movie acteurs
Vroeger ooit eens gekregen. Vond het toen al middelmatig. Heb P&K nooit echt leuk gevonden. Kan me nu weinig meer herinneren van dit antieke werk. Volgens mij op de rommelmarkt gezet of bij Terres Des Hommes gebracht. ik hou het maar bij een 2,0tje.

"Dit was niet om a-a-n t-e g-l-u-r-e-n!"
"Wat is dit voor onzin joh!?"
"Schei toch uit man!"
"Die kunnen er he-le-maal niets van!"

Aldus een bebrilde, goedlachse voetbalanalist.

avatar van chiel
120 minuten lang Peppi & Kokki, dat houdt geen mens vol!

robertus65
chiel schreef:
120 minuten lang Peppi & Kokki, dat houdt geen mens vol!

Gelijk heb je, gelukkig is ie ingekort op dvd tot 73 minuten. En dat zijn nog 73 minuten teveel.