ad

Geregisseerd door: David Mingay en Jack Hazan

Met onder meer: Ray Gange, Joe Strummer en Mick Jones

Releasedatum: 25 juli 1980

Over Rude Boy

"Grab the future... by its face!"

Rude Boy is een probleemjongere die als roadie aan de slag gaat bij punkband The Clash. We volgen hem backstage en langs vele optredens gedurende een aantal jaren.

avatar van pdonidvie

pdonidvie

Een beetje een langdradige, nietszeggende film over een fictieve roadie van the Clash. Het verhaal is héél magertjes, maar de film geraakt met de hakken over de sloot door de performances van the Clash, de beste band die uit de punkperiode gekomen is, en het tijdsbeeld en bijhorende attitude waar we een glimp van meekrijgen.

Gelukkig staat er op de blu-ray die ik gekocht heb een optie om enkel de live-beelden van the Clash achter elkaar te zien voor de volgende keer.