Misstoestanden (2000)

België
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Renaat Coppens
met Luk Wijns, Ingrid De Vos en Veerle Baetens

André Mahy is een jonge filmregisseur die niet aan de bak komt. Ondanks zijn kunstzinnige verschijning en zijn subliem ideeëngoed moet hij voldoening nemen met een baantje als kaartjesscheurder in het filmmuseum. Op een dag komt zijn dandy neef én badpakkenfabrikant Frank hem oppikken. En Frank heeft geld én filmplannen...

avatar van bioscoopzaal
Ik heb hem zelf nooit gezien, maar volgens de geruchten moet dit de allerslechtste Vlaamse film aller tijden zijn ...

Wie betaalde de muziekrechten (als ik die poster zo zie)?

avatar van bioscoopzaal
Muziekrechten? Nooit van gehoord

De prima soundtrack was trouwens het enige potentiële lokkertje. Dat, en één ontploffing die alleen al in de trailer tot vervelens toe werd herhaald ...

FisherKing
ai.

Wel een hele leuke titel.

de strip is wel leuk

avatar van Esteban
Yup, maar de strip staat compleet los van de film en gaat over iets helemaal anders. Dit is idd een ietwat mislukte comic-to-screen.

avatar van sn@ke
James Brown ?

Ikkeuh
Wil ik zien, net als Het Witte Bloed, maar weet niet waar je em vind.

avatar van Metalfist
iemand trailer?

avatar van vincentclaesen
Ikkeuh schreef:
Wil ik zien, net als Het Witte Bloed, maar weet niet waar je em vind.

Deze film is nooit op dvd verschenen wegens de negatieve bioscoopscènes én commentaren. Het Witte Bloed daarentegen wél. Te verkrijgen bij gespecialiseerde stripzaken én bij album "Mona's Musical"

avatar van A.L.I.E.N
De 2de poging om het stripfiguur Kiekeboe naar het scherm te toveren, is in 2000 blijkbaar weeral mislukt. De films heb ik nooit gezien, maar ik lees wel graag. Het boek waarop deze film (niet) gebaseerd is heb ik ook gelezen.

Maar laat je niet misleiden, dit gaat helemaal niet over het verhaal van de strip "Misstoestanden", nee het gaat over enkele mensen die diezelfde strip willen verfilmen, en al wat er bij komt kijken, daarover gaat deze film. Een film IN een film. Dit alles valt het best te vergelijken met de film "SHADES" (1999) van Erik Van Looy. Het is dus geen stripverfilming.

Ik vind trouwens dat Merho (de tekenaar en bedenker van de strips) niet zo flauw moet doen, door er voor te zorgen dat deze film niet op DVD te laten uitbrengen. Want al bij al zou ik de film toch graag een keertje zien. Wie weet, in de toekomst.

avatar van yeyo
A.L.I.E.N schreef:

Volledig mee eens! Is deze ook nooit op video verschenen? Zo ja kan ik er misschien nog wel aan geraken..

avatar van Beertje45
ik heb deze film nooit gezien en vraag me af of deze film nog zwakker is dan destijds "Het witte bloed". Heb de film zelfs nooit bij de plaatselijke DVD theek gevonden? Had nochtans begrepen dat er voor deze film een aanzienlijk groter budget voor handen was, maar dat is uiteraard geen garantie voor een goede film.