A Dog of Flanders (1999)

Verenigde Staten / Belize
Familie / Drama

geregisseerd door Kevin Brodie
met Jack Warden, Jeremy James Kissner en Jon Voight

Nello leeft samen met zijn zieke grootvader in een dorpje. Hij verzorgt zijn grootvader en brengt dagelijks melk naar de stad. Op een dag vindt Nello het dierbare schetsboek van zijn moeder en ontdekt hij dat hij bijzonder goed kan schilderen. Hij droomt ervan een groot kunstenaar te worden en hij wordt daarbij gesteund door zijn hond Patrache en zijn speelkameraadje Aloise.

avatar van Alittleromance
Wat enorm spijtig dat deze film zo weinig is bekeken door mensen en dat deze film niet in de grote bioscopen is gekomen. Dit is de vijfde verfilming. Deze film is echt een film voor niet alleen de jeugd, maar voor iedereen. In Japan en England kennen ze dit verhaal allemaal omdat dit op school het boek is dat door iedereen wordt gelezen op de scholen.

avatar van Mac Hammer Fan
Alittleromance schreef:

Inderdaad een sympathieke productie. Maar waarom geef je hem dan een gemiddelde score?