Donna Donna!! (1987)

Nederland

geregisseerd door Hans van Beek en Luc van Beek
met René van 't Hof, Simone Walraven en Joke Tjalsma

Felix kan maar geen meisje krijgen, maar in zijn gedachten maakt hij daar een eind aan. Hij neemt een foto van een fotomodel en op een gefingeerd verlovingsfeest beweert hij dat zij zijn verloofde is, dat ze Donna heet en voor werk op reis is. Dan komt er een brutale dame in de flat wonen en wordt hij opnieuw verliefd.

avatar van Kricky
ik kijk graag naar nederlandse films. Ik heb vel goeie gezien Soldaat van oranje, Flodder, vet hard noem maar op, Dit vond ik echt lachwekkend slecht. Een paar jaar geleden zag ik m pas voor t eerst. Kwam mij niet bekend voor. gaat nergens over t lijkt wel of Rene Van Het Hof continu stil staat. Hij staat er ook zo bij als een zombi. Simone Walraven. Nog nooooit van gehoord.

HOOOh Nou ben ik weer verliefd. EINDe

hahaa nog nooi zo'n slecht einde gezien bij een NL film

robertus65
Simone Walraven ken ik nog van Countdown en ze speelt best leuk in deze film, maar René van 't Hof en Lou Landré zijn echt leuker in Flodder. Voor de rest soms erg ouderwets flauw en simpel.

Walraven is idd erg leuk, helaas is de film stukken minder. Hier en daar een leuke grap, maar het geheel is erg traag en oubollig. Ligt vooral aan het uitgesproken scenario en de trage montage. Jammer, maar helaas...

avatar van dvdfreak123
geen slechte film

avatar van Vinokourov
Lolleralert!!! Verstand op nul, biertje drbij, filmpje op en chillen maar met dit onvervalst Neerlands stuk onzin.

avatar van lykathea
Tja, tja.

Héél erg slecht natuurlijk, maar heeft toch een aantal leuke momentjes. - Vroeger werd dit thuis vaak opgezet (ja, echt waar) dus werd ik bijna gedwongen om de miniscule pluspuntjes die er zijn te overdrijven om er nog een beetje van te kunnen genieten.

Rene van 't Hof is wel de ultieme loser, daar kon ik nog 't meest van "genieten". - En ook de negroide stiefvader van 'm was zo overdreven kwaad, dat ik altijd wel een glimlach kreeg.

avatar van niethie
Gut, gut wat een klote film. Het is wat mijn voorghanger al zei, af en toe kent het nog wel wat leuke momentjes en van t' Hof doet het nog best leuk maar verder was dit te flauw voor woorden. De hoofdpersoon zet bijvoorbeeld wel een hele geforceerde loser neer en ik kon mede door de uberflauwe humor af en toe nauwelijks met hem meeleven, ook kwa verhaallijn was het behoorlijk rommelig.

1,5 sterrem

speranza
Simone Walraven is leuk om naar te kijken. Daar houdt het dan ook echt mee op.

avatar van Phantasm
Ik vond het wel een leuke film, niet slecht.

flrn
geweldige film, heerlijk ouderwets en in mijn ogen zeer ondergewaardeerd!

x

avatar van degekste11
Erg slecht beoordelingen hier. Ik heb me uiterst vermaakt met deze film. René van 't Hof is briljant als 'überloser'.

Blijft een lekkere B-film. Natuurlijk behoorlijk fout en slecht, maar bijzonder sfeervol en vermakelijk. Heerlijk ook die jaren tachtig synthesizer-deuntjes!

Iemand enig idee of de soundtrack hiervan ergens beschikbaar is?

2 sterren voor de minitietjes van Simone Walraven, voor de rest een waardeloos werk. Geen een leuke situatie of scene of wat ook. Het einde nog even in de camera kijken, nee, dit is hem niet.

avatar van BlueJudaskiss
Lekker luchtig jaren '80 werkje dat best vermaakt, maar met de komst van het personage van Joke Tjalsma verliest het verhaal de toch al niet bijster sterk aanwezige geloofwaardigheid. Leuk om een keer gezien te hebben, maar niet meer dan dat.