• 8.518.223 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Hans van Beek en Luc van Beek

Met onder meer: René van 't Hof, Simone Walraven en Joke Tjalsma

IMDb beoordeling: 4,7 (222)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 17 december 1987

Plot Donna Donna!!

Felix kan maar geen meisje krijgen, maar in zijn gedachten maakt hij daar een eind aan. Hij neemt een foto van een fotomodel en op een gefingeerd verlovingsfeest beweert hij dat zij zijn verloofde is, dat ze Donna heet en voor werk op reis is. Dan komt er een brutale dame in de flat wonen en wordt hij opnieuw verliefd.

avatar van Kricky

Kricky

ik kijk graag naar nederlandse films. Ik heb vel goeie gezien Soldaat van oranje, Flodder, vet hard noem maar op, Dit vond ik echt lachwekkend slecht. Een paar jaar geleden zag ik m pas voor t eerst. Kwam mij niet bekend voor. gaat nergens over t lijkt wel of Rene Van Het Hof continu stil staat. Hij staat er ook zo bij als een zombi. Simone Walraven. Nog nooooit van gehoord.

HOOOh Nou ben ik weer verliefd. EINDe

hahaa nog nooi zo'n slecht einde gezien bij een NL film

avatar van robertus65

robertus65

Simone Walraven ken ik nog van Countdown en ze speelt best leuk in deze film, maar René van 't Hof en Lou Landré zijn echt leuker in Flodder. Voor de rest soms erg ouderwets flauw en simpel.

avatar van gotti

gotti

Walraven is idd erg leuk, helaas is de film stukken minder. Hier en daar een leuke grap, maar het geheel is erg traag en oubollig. Ligt vooral aan het uitgesproken scenario en de trage montage. Jammer, maar helaas...

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

geen slechte film

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Lolleralert!!! Verstand op nul, biertje drbij, filmpje op en chillen maar met dit onvervalst Neerlands stuk onzin.

avatar van lykathea

lykathea

Tja, tja.

Héél erg slecht natuurlijk, maar heeft toch een aantal leuke momentjes. - Vroeger werd dit thuis vaak opgezet (ja, echt waar) dus werd ik bijna gedwongen om de miniscule pluspuntjes die er zijn te overdrijven om er nog een beetje van te kunnen genieten.

Rene van 't Hof is wel de ultieme loser, daar kon ik nog 't meest van "genieten". - En ook de negroide stiefvader van 'm was zo overdreven kwaad, dat ik altijd wel een glimlach kreeg.

avatar van niethie

niethie

Gut, gut wat een klote film. Het is wat mijn voorghanger al zei, af en toe kent het nog wel wat leuke momentjes en van t' Hof doet het nog best leuk maar verder was dit te flauw voor woorden. De hoofdpersoon zet bijvoorbeeld wel een hele geforceerde loser neer en ik kon mede door de uberflauwe humor af en toe nauwelijks met hem meeleven, ook kwa verhaallijn was het behoorlijk rommelig.

1,5 sterrem

avatar van speranza

speranza

Simone Walraven is leuk om naar te kijken. Daar houdt het dan ook echt mee op.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik vond het wel een leuke film, niet slecht.

avatar van flrn

flrn

geweldige film, heerlijk ouderwets en in mijn ogen zeer ondergewaardeerd!

x

avatar van degekste11

degekste11

Erg slecht beoordelingen hier. Ik heb me uiterst vermaakt met deze film. René van 't Hof is briljant als 'überloser'.

avatar van Quido

Quido

Blijft een lekkere B-film. Natuurlijk behoorlijk fout en slecht, maar bijzonder sfeervol en vermakelijk. Heerlijk ook die jaren tachtig synthesizer-deuntjes!

avatar van Quido

Quido

Iemand enig idee of de soundtrack hiervan ergens beschikbaar is?

avatar van djkoelkast

djkoelkast

2 sterren voor de minitietjes van Simone Walraven, voor de rest een waardeloos werk. Geen een leuke situatie of scene of wat ook. Het einde nog even in de camera kijken, nee, dit is hem niet.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Lekker luchtig jaren '80 werkje dat best vermaakt, maar met de komst van het personage van Joke Tjalsma verliest het verhaal de toch al niet bijster sterk aanwezige geloofwaardigheid. Leuk om een keer gezien te hebben, maar niet meer dan dat.

avatar van Earth

Earth

Wat een meuk zeg. Zelden zal er zo'n slecht script zijn verfilmd. Wat irritant dat in films van Brouwer & Balian altijd van de Amerikaanse stijlkenmerken (bijv. de taxi's) voorkomen. Hadden ze echt de illusie dat iemand in Amerika hier op zat te wachten. Simone speelt nog redelijk goed. Filmmuziek is aardig, alhoewel wel wat deuntjes zijn gejat. Titelsong is tenenkrommend slecht.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een film die ik destijds met mijn zussen heb gezien. Beide waren trouwe Countdownkijkers en omdat presentatrice Simone Walraven de hoofdrol had wilde ze deze zien. Ik vond er weinig aan en ben na een kwartier in slaap gevallen. Jaren later heb ik hem op tv helemaal gezien maar ik had niet het idee dat ik de eerste keer echt iets gemist had. Gewoon niet mijn film.

avatar van Robi

Robi

• 2033 berichten

Toen de film nog maar net een tijdje bezig was dacht ik nog dat ik toch maar blij mag zijn dat ik een zwak heb voor Nederlandse films. Want eigenlijk was het helemaal niets, zoals de film begon. Wat een slecht verhaal en wat een zwakke film. Al vond ik het wel leuk om Rene van 't Hoff eens te zien in zijn eerste echte speelfilm. Flodder tel ik maar even niet mee, want daar heeft ie een oninteressant bijrolletje. Toch wordt de film gaandeweg wel steeds leuker en begint hij hier en daar ook steeds meer op Wim T. Schippers (vooral de muziek ook) en zelfs een beetje van Warmerdam te lijken (met dergelijke vage dialogen). Jammer dat de film dan weer eindigt op het niveau waar hij begonnen is. Maar al met al vond ik het toch wel een amusante film die leuk is om eens een keer gezien te hebben.