Hitler's Madman (1943)

Alternatieve titel: Hitler's Hangman

Drama / Oorlog

geregisseerd door Douglas Sirk
met Patricia Morison, John Carradine en Alan Curtis

Waar gebeurd verhaal over Reinhardt Heydrich, de SS-officier die belast was met het wel en wee in Tsjechoslowakije. Wanneer hij gedood wordt door het Tsjechische verzet, verzinnen de Nazi's een gruwelijke wraakactie. Ze doden alle mannen in het plaatselijke dorp, verbannen de vrouwen en kinderen naar kampen en branden het dorp plat.

Vage poster: 'Sensational!'

damon
Is dit niet een horror film?

Blijkbaar niet.

MFEO
Dit is een waargebeurd verhaal. Toen ik in Tsjechie op vakantie was. Ben ik op de plek geweest waar het dorpje (Lidice) stond dat plat gebrand is!! Dat er al gelijk een film over gemaakt was in 1943. Er is hier verder volgens mij nooit een film over gemaakt.

Deze film zou ik wel eens willen zien. Mara volgens mij is die niet verkrijgbaar.

avatar van Bas17
Zou dit best willen zien, lijkt op een film uit de 2e wereldoorlog die zich negatief uit over de nazi's.

MFEO schreef:

Dat Lidice platgebrand is als gevolg van de dood van Heydrich klopt. Maar verder is er bijzonder weinig waargebeurds aan deze film. Al is het maar omdat Heydrich in Praag werd vermoord.