Against the Wind (1948)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog / Actie

geregisseerd door Charles Crichton
met Robert Beatty, Jack Warner en Simone Signoret

Een groep Britse agenten wordt in de Tweede Wereldoorlog ingezet in bezet gebied voor sabotagedoeleinden. Eén van hen is Philip Elliot, een Belgische vluchteling en priester. De agenten worden in België gedropt om daar een Duits archief te vernietigen en een belangrijke verzetsleider te bevrijden. Eén van hen is echter een dubbelagent...

(Gezien in september 2018)
Interessante oorlogsfilm. De groep wordt heel goed voorbereid op hun taak (opdrachten in België).
De S.O.E. (Special Operation Executive. Britse organisatie uit W.O. II die zich bezighield met geheime operaties en spionage.) deed goed werk.
Dat de film zich in het tweede deel in België afspeelt, geeft er iets extra's aan. Dit tweede deel is ook het boeiends, met enkele (zelfs leuke) spectaculaire scènes.
En dan is er de rol van Simone Signoret (°1921) … De jongere Signoret toont dat ze het acteren in zich heeft.