Muppet Musicians of Bremen (1972)

Alternatieve titel: Tales from Muppetland: The Muppet Musicians of Bremen

Familie / Komedie

geregisseerd door Jim Henson
met de stemmen van Jim Henson, Frank Oz en François Klanfer

Kermit de Kikker vertelt het verhaal van vier mishandelde dieren die erin slagen om uit de klauwen van hun gemene baasjes te ontsnappen en samen een bandje beginnen om wat geld te verdienen. De muzikanten van Bremen worden al gauw een begrip, en het viertal ziet hun ster zienderogen reizen.

Dick2008
Saaie, sombere en jazzy Muppet-movie. Het verhaal van de Bremer musikanten wordt verplaatst naar Louisiana. Vervelende schreeuwerige baasjes maar zo wil het verhaal. Onbekende Muppets, met uitzondering van de kippetjes.... Kermit is de verteller. Niet leuk, een tv-film uit 1972. 2.0.