Shadow of Doubt (1935)

1 stem

Mystery / Komedie

geregisseerd door George B. Seitz
met Ricardo Cortez, Virginia Bruce en Constance Collier

Haworth is een showbizzproducent die een aantal ex-vriendinnen heeft die hij heeft geslagen door de jaren heen. Hij heeft nu een relatie met twee meisjes - Lisa en Trenna. Nadat hij gedronken had en een gevecht begon met Sim wordt Haworth dood aangetroffen in zijn appartement. Iedereen heeft een reden om hem te doden, maar het grootste deel van de verdenking valt op Sim en zijn geliefde Trenna. Het is aan tante Melissa om de ware moordenaar te vinden en ze denkt dat ze weet wie hij is.

avatar van Dutchfan
Actrice Constance Collier was een hele grote ster van het Engelse en Amerikaanse toneel.

Eind jaren 20 werd ze door de studiobazen van Hollywood uitgenodigd om de grote sterren van de stomme film stem-trainingen te geven tijdens de overgang naar de sprekende film.

Tijdens deze tijd speelde ze wat toneelrollen in Los Angeles en vanaf 1935 speelde ze ook in films mee.

Haar eerste sprekende film was deze film "Shadow of Doubt" en ze steelt meteen de show van de hoofdrolspelers Ricardo Cortez en Virginia Bruce.

Collier speelt de schatrijke tante van Cortez, die als een soort van Miss Marple/Jessica Fletcher een aantal moorden oplost.

De drie Hoofdrolspeelsters Virginia Bruce, Isabel Jewell en Betty Furness zien er geweldig uit in deze zwart/wit-film.

Goede spelers in een aardige mystery-film.