Buddha's Little Finger (2015)

Alternatieve titel: Мизинец Будды

Rusland / Canada / Duitsland

geregisseerd door Tony Pemberton
met Toby Kebbell, Karine Vanasse en Christoph Bach

De werkloze schrijver Pjotr komt door verwikkelingen tijdens de Russische augustusstaatsgreep van 1991, toevallig terecht in de Russische onderwereld. Hij wordt er gearresteerd en ondervraagd door de KGB, maar hij verliest zowel zijn bewustzijn als zijn geheugen en ontwaakt tijdens de Russische Revolutie in 1919. Hij sluit zich aan bij Vasily Chapayev, de held van het Rode Leger. Daar ontmoet hij ook de charmante revolutionaire campagnevoerder Anna, maar is Anna niet diegene die hij liefheeft in 1991? Pyotrs geest schommelt gevaarlijk heen en weer tussen twee tijdsniveaus.