Je Pense à Vous (1992)

België / Luxemburg / Frankrijk

geregisseerd door Jean-Pierre Dardenne en Luc Dardenne
met Robin Renucci, Fabienne Babe en Tolsty

Fabrice is een ontslagen arbeider in de staalindustrie. Hij begint zich een overtollig mens te voelen. Zijn vrouw Céline probeert hem nieuw leven in te blazen maar hij draait door en verdwijnt. Als Céline hem gevonden heeft moet ze hem voor zichzelf in bescherming nemen.

Evenals Falsch ook een onbekende Dardenne film ?

Geflopt las ik overlaatst

Veel minder gestileerd dan Falsch, de eerste lange speelfilm van de broers. Met als achtergrond de staalindustrie van Seraing lijkt dit al veel meer op het werk waarmee de broers later groot zijn geworden. Interessant, maar lang niet zo goed als La Promesse of Rosetta.