Heidi (1937)

Familie / Drama

geregisseerd door Allan Dwan
met Shirley Temple, Jean Hersholt en Arthur Treacher

Heidi die bij haar grootvader woont wordt ontvoerd door haar tante en door haar verkocht. Heidi's grootvader gaat naar haar op zoek.

Shirley Temple als Heidi er is geen betere.

avatar van Scorpio11
De beste Heidi.

In mijn kinderjaren heb ook ik uiteraard de onvervalste klassieker van Johanna Spyri over Heidi gelezen. Tot mijn schande moet ik bekennen dat mij daarvan weinig is bijgebleven. Maar ik ben aangenaam verrast door deze charmante verfilming, helemaal gebouwd rond het toenmalige kindsterretje Shirley Temple. Een ouderwetse film met een ouderwets verhaal, maar ondanks de tekortkomingen zonder meer een onderhoudende jeugd- annex familiefilm.