Dead End (1998)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Douglas Jackson
met Eric Roberts, Jacob Tierney en Eliza Roberts

Sergeant Henry 'Smoke' Smolensky's ex-vrouw wordt dood aangetroffen. Hij krijgt het hoederecht over zijn zoon Adam met wie hij slechts een oppervlakkige relatie heeft. De politie verdenkt Adam van de moord op zijn moeder en onderwerpt hem aan een langdurige ondervraging. Daarna besluit de jongen te vluchten. Smoke belast Maggie Furness te helpen, die met het onderzoek is belast.

avatar van speedy23
Deze bijzonder routineuze actiethriller staat bol van alle denkbare clichés over politiemannen, prostituees en homofielen. Originaliteit is dus ver te zoeken en zelfs de twee hoofdrolspelers Jacob Tierney en Eric Roberts (broer van Julia en bekend uit Runaway Train) kunnen door hun samenspel deze film nog niet aanvaardbaar maken...