Prison of Secrets (1997)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Fred Gerber
met Stephanie Zimbalist, Finola Hughes en Gary Frank

Lynn Shaffer, echtgenote en moeder, wordt wegens fraude veroordeeld tot tien jaar celstraf. Gedurende haar gevangenschap is ze getuige van de vernederende praktijken die haar vrouwelijke medegevangenen moeten ondergaan. Zo wordt een aantal van hen door de gevangenbewaarders zelfs tot prostitutie gedwongen. Vastberaden een eind te maken aan deze gruwelijke misstanden, zet Lynn met hulp van haar man en advocaat alles op alles om haar bevindingen aan de buitenwereld bekend te maken.

Goed drama 14-06 23:45 uur op rtl 4

avatar van De Knip
Dit soort drama doet t altijd goed bij mij.

***1/2

ik ga mee met het gemiddelde
mooie film

3,5 sterren

avatar van Purmerend
Een mooie ontroerende film. Met een happy end.
4 sterren.

avatar van Iketes
Muah.. Op zich zeker niet slecht, maar het is nergens echt goed in. Té typerende personages en een rechtoe rechtaan verhaal.

Zoals ik al zei niet slecht maar niets bijzonders;

avatar van Carl
Tegenvallende film. het plot was niet goed uitgewerkt en er zaten onlogische passages in. Met name het gedeelte van het verhaal waarin een gevangene iets verbergt in een rood geverfd kastje ........ en dan blijkt 2 minuten later die inhoud ineens bij iemand in een matras verstopt te zitten.
De regie had weinig te bieden. de timing was soms ronduit slecht.
De karakters werden totaal niet uitgewerkt. Soms moest ik sterk denken aan een comic.
Weinig sfeervol, en veel te clichematig opgezet. Er is werkelijk geen $ teveel besteed. Da's jammer - het had zomaar een heel stuk beter gekund.