Inside the Third Reich (1982)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Marvin J. Chomsky
met Rutger Hauer, Trevor Howard en Derek Jacobi

Film over het leven van Albert Speer die van Hitler de opdracht kreeg om bouwwerken te verzinnen voor het toekomstige Derde Rijk. Langzamerhand wint hij het vertrouwen van Hitler en komt in de hogere kringen terecht.

neo (crew)
Lijkt mij interessant: Jacobi als Hitler, Hauer in de hoofdrol als Speer. Paar jaar later speelde hij in Fatherland, waarin de plannen van zijn karakter uit deze film zijn uitgewerkt.

MFEO
neo schreef:

Ik heb de VHS ervan. Ik zal hier wel laten weten hoe die was als ik heb gezien heb.

Nogal laag gemiddelde hier, lijkt me toch best aardig.

Is dit ergens te koop?

Alleen op VHS verschenen voor zover ik kan nagaan.