Seun (2015)

Alternatieve titel: Son

Zuid-Afrika

geregisseerd door Darrell Roodt
met Deanre Reiners, Chris de Clerq en Elzette Maarschalk

Het is 1981 en Apartheid eist een zware tol van Zuid-Afrika. Townships branden en op de grens met Angola woedt een oorlog. Jonge mannen worden opgeroepen om tegen het 'Rooi Gevaar' te vechten - de dreiging van het communisme. Paul, een knappe man met de ambitie om eens dokter te worden, wordt ook opgeroepen. Zijn ouders zijn ontzettend trots op wat hij voor zijn land moet doen aan de grens. Vlak voor zijn vertrek naar de grens wordt hij verliefd op Annemarie en dat is wederzijds. Tijdens een vuurgevecht raakt Paul echter ernstig gewond en hij keert als een gebroken man terug naar zijn ouderlijk huis, zijn vriendin en zijn toekomst die in duigen ligt.