Lanester (2013)

Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Franck Mancuso
met Richard Berry, Emma de Caunes en Hippolyte Girardot

In Parijs wordt een aantal misdaden begaan volgens hetzelfde schema: er is een orgaan bij het slachtoffer verwijderd en het is macaber in scène gezet. Als hij één van de slachtoffers ontdekt, wordt commandant Lanester plotseling blind. Hij besluit zijn onderzoek ondanks alles voort te zetten.

Volgens imdb is dit een aflevering van een serie?

avatar van david bohm
Inderdaad een deel van een drie delige? serie. De synopsis van zowel Ziggo als hierboven hoort niet bij wat ik net heb gezien, waarschijnlijk heeft TV5Monde met de Franse slag de informatie doorgegeven.
Wat ik zag lijkt een andere aflevering, wel met Eddy Planckaert in de hoofdrol en het gaat over een aantal sterfgevallen in een psychiatrische inrichting. Goed kijkbaar, met zeer voorspelbare dialogen maar verder degelijk.