• 11.274 nieuwsartikelen

Alternatieve titels: One-Percent Warrior / One-Percenter / 1%er / 1%er ワンパーセンター

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yudai Yamaguchi

Met onder meer: Tak Sakaguchi, Sho Aoyagi en Itsuji Itao

IMDb beoordeling: 5,9 (297)

Gesproken taal: Japans

Plot One Percenter

Filmacteur Takuma Toshiro wil een echte actiefilm maken, maar zijn ouderwetse aanpak past niet in de conventies van een filmindustrie die gedomineerd wordt door computereffecten en snelheid. Wanneer hij op de set aankomt om zijn ideale actiefilm te maken, arriveren twee rivaliserende yakuza op zoek naar een verborgen voorraad drugs. Er ontstaat een slachtpartij en Takuma zit gevangen tussen echt geweld en echte actie. Terwijl de meerderheid van de filmploeg verlamd van de angst is, ziet Takuma in de yakuza een hoop figuranten die hij gratis in elkaar kan slaan voor de camera.

Onderhond

• 12054 stemmen

Cool.

Leuke nieuwe van Yamaguchi, die deze keer vol de actiekaart trekt. De film deed me qua opzet wat denken aan JCVD. Niet omdat Sakaguchi echt zichzelf speelt, wel omdat hij een personage speelt dat volgens mij dicht bij z'n eigen persoonlijkheid aanleunt.

Het uitgangspunt is best leuk (en redelijk origineel), maar uiteindelijk is dit een typische brawler, waarin Sakaguchi z'n kunnen weer kan laten zien. 't Is anders dan de typische martial arts, maar het weet zeker wel te vermaken, met hulp van enkele leuke villains ook.

Visueel erg verzorgd (met opvallend camerawerk), de acteerprestaties ook behoorlijk, zeker voor een actiefilmpje, enkel de soundtrack vond ik een beetje te doods. Liefhebbers van actiefilms zullen zich zeker niet vervelen, de rest kan de film wss beter skippen.

4.0* en een uitgebreide review.