• 8.349.728 stemmen

Geregisseerd door: Ben Elton

Met onder meer: Hugh Laurie, Joely Richardson en Matthew Macfadyen

Releasedatum: 14 september 2000

Plot Maybe Baby

"It's a matter of life and sex."

Sam en Lucy Bell zijn een getrouwd koppel, dat het samen best gezellig heeft: ze zien er goed uit, hebben een succesvolle carrière en een gepassioneerd liefdesleven. Er is maar één ding dat ontbreekt in hun perfecte leven: een baby. Alles hebben ze tot nu toe al geprobeerd, maar niets schijnt te helpen. Intussen heeft spontaniteit al lang ruimte moeten banen voor grafieken, thermometers en veel, heel veel bijgeloof. Sam raakt bovendien stilaan uitgekeken op zijn job. Misschien moet hij zijn kans wagen als schrijver. Maar waar kan hij inspiratie halen voor zijn verhaal?

imageimage

avatar van Etienne U

Etienne U

Als je al voorfilmpies gezien hebt van deze film hoef je hem niet meer te zien!!! Alles is al getoont wat dan ook enigzins leuk zou moeten zijn..........best wel jammer........toen ik namelijk die filmpies keek wou ik de film best wel zien...............maar ja het was dus gewoon een grote hoop bagger!!! 1,5 sterretje van mij =]

avatar van vic

vic

ik snap niet hoe deze film een 0,83 haalt. zo slecht is hij niet. De humor is opzich wel grappig en het verhaal is niet eens zo slecht. Ik vind dat cijfer niet kloppen

avatar van Sjan

Sjan

Ik had 'm gehuurd omdat ik in een voorstukje de geniale 'scooterglijgrap' had gezien. Jammer dat dit ook meteen de enige goede grap in heel de film was. Rowan Atkinson was nog wel grappig, maar die andere twee niet om eerlijk te zijn.

avatar van De Knip

De Knip

Komt vanavond iets na twaalven op BBC 1

avatar van seth gecko

seth gecko

ik hou wel van eltons schrijven...leuke boeken,thin blue line en blackadder etc.

als regisseur schiet hij net iets te kort.

het boek inconcievable was heel goed,tijdens de filmversie heb ik constant het gevoel dat het gemaakt is als een verfilmd boek en de dialogen worden theatraal gebracht.

de film heeft zeker zijn leuke scenes (rowan atkinson muhahahaha)

maar duurde me toch weer wat te lang

2.5 sterren

avatar van Jess

Jess

waar ging het nou eigenlijk om?

teveel dingen in een film gepropt....ongeloofwaardig!

avatar van Guyke

Guyke

Prettig niemendalletje. De film kijkt goed weg maar meer kan hij echt niet bieden. Daarvoor mist hij humor. In de ganse film komen slechts een viertal echt grappige scènes voor.

avatar van ronengel

ronengel

Ik vond het wel een heel lief filmpje. Origineel, maar dun verhaaltje. Niet bijzonder veel grappen, maar vooral erg lief. Een kleine 3***

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

ben het helemaal mee eens met 'ronengel'

avatar van sydney

sydney

ERG weinig humor voor een romantische komedie. Zelfs Hugh Laurie vond ik niet grappig. Dan moet het script toch wel erg slecht zijn.

avatar van Bighead

Bighead

Humor draait vaak om herkenbaarheid van situaties waaraan vervolgens een twist wordt gegeven. En daar zit deze film vol mee. Probleem is dat de situtaties niet voor iedereen herkenbaar zullen zijn.

Verhaal is juist sterk en zeker niet flinterdun. Acteerprestaties zijn ook prima.

avatar van gotti

gotti

Hier en daar best leuk geschreven, maar overall nogal braafjes allemaal...

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Viel toendertijd ontzettend tegen! 2,0*

avatar van Theatertje

Theatertje

Ik heb niet kunnen genieten van deze romcom. 2 sterren.

avatar van pink_roosje

pink_roosje

Leuk verhaal om te kijken 3*

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Dat viel me zwaar tegen ...

Ik had eergisteren de nog al opzicht aardige Film gezien Keeping Mum en de dag erna had ik dus erge zin in nog een Film in dit geval bleek dat de Film Maybe Baby was gehuurd maar ik had niet meer zo heel veel zin, De grappen zijn erg droog en ik heb er echt nooit om hoeven lachen, Alleen bij Rowan Atkinson heb ik geloof ik een keer een glimlach getrokken, Hij maakte de Film nog een beetje Goed maar alleen daarmee redt het de Film niet ik zou hem eigenlijk een 1.5* moeten geven maar vanwege Rowan Atkinson doe ik er nog een halfje bij.

avatar van Dark Knight

Dark Knight

dat viel dus effe echt heel dik tegen, ik verwachte een topkomedie met hugh laurie en atkinson wat krijg je ? een rot film waar atkinson maar een paar minuten in beeld is te zien en het verhaal helemaal nergens op slaat. 1,5****** zonder atkinson en laurie zou het een 0,5** zijn geweest.

avatar van Kijkwijzer

Kijkwijzer

Vreselijke film. Inderdaad jammer dat Atkinson hierin zit echt jammer voor zo'n goede acteur in zo'n enorme flutfilm en echt zo rot dat zelfs hij de film niet kan redden. Gewoon een woord voor deze film : .

avatar van John Candy

John Candy

@tommykonijn :

Ik geef je groot gelijk, veel gelazer allemaal en vooral niet grappig. Atkinson is hét hoogtepunt van Maybe Baby, verder een Laurie die zijn best doet maar waar niks uit komt : heel rare, domme film met één leuk personage : Rowan ''Bean'' Atkinson .

avatar van Miss Bean

Miss Bean

soms was hij wel leuk maar wel heel erg vaag...

avatar van otherfool

otherfool

Vrij absurde mislukking. Humor kwam niet van de grond, chemie tussen het stel was er niet en het gegeven van film in een film werd ook al niet goed uitgespeeld. De 'regisseur' was een aardig typetje maar niet 2 uur lang en als de film al enig vermaak bood werd het compleet tenietgedaan in het slechtste.slotkwartier.ooit.

1*.

avatar van Gollem

Gollem

Het enige leuke aan de film vond ik Hugh Laurie en 'n paar aardige grappen. Emma Thompson was in haar kleine rolletje ook nog wel te pruimen, maar verder.... En inderdaad, dat laatste kwartier was écht slecht uitgewerkt!!

avatar van Jiskaatje

Jiskaatje

ik vind het een GOeiie film! haha zitte leuke stukkies tusse...
maar nu een vraagje...

Ze hebbe vrijwel aan het eind erge ruzie! Want Zij komt er achter dat hij een film maakt over haar.
Maar dan hoor je een nummer.

Weet iemand hoe die nummer heet?

kkan er namelijk niet opkomee.....

avatar van linsey18

linsey18

ik kon er wel om lachen, grappige film, maar ook wel weer zielig.

avatar van xeegen

xeegen

Vond het geen slechte film hoor en ik heb gewoon moeten huilen van het lachen toen de schrijver even zijn idee voor een "comedy" aan het vertellen was

avatar van %%%%%%

%%%%%%

Wat een afschuwelijk slechte film is dit zeg !

Het is dat ik vooraf echt helemaal niks over deze film wist behalve dat er rollen voor acteurs en actrices waren met namen als Hugh Laurie, Mr Bean etc,en dat het om een komedie ging. Daar bleef het wat betreft mijn voorkennis bij. Maar ik had niet durven dromen dat de film écht helemaal nergens op sloeg en zeker wat betreft het afschrikwekkend slechte script die ronduit bedroevend is. De film strooit met personages die helemaal niks hebben toe te voegen,maar toch behoorlijke screen-time in beslag nemen als de baas van Hugh (?) en de collega's van haar vrouw (?) die daarbovenop ook nogal als een peperige noedel door je keel worden geschoten. Ik heb echt helemaal geen idee eigenlijk wat de film wilt vertellen...

Op gebied van humor is het ook allemaal erg eenzaam. Hugh Laurie is niet grappig en zal het nooit worden idem voor Mr Bean (waarom hij meespeelt ?) en dan heb je humor als : vallen van een scooter Slechte sex scene's of schabouwelijke one-liners dat was het wel een beetje.

Thumbs up voor het slechtste kwartier ooit.

avatar van GuidO96

GuidO96

Toch zeker wel een leuke comedie. Grotere rol van Atkinson verwacht maar Hugh Laurie heeft genoeg charme om de film leuk te maken.

avatar van Boenga

Boenga

• 2086 berichten

Komedie / Romantiek.

Maar de romantiek is heel toneelmatig, met zeer flauwe en fletse dialogen. En de humor..., daar moet je heel ver naar gaan zoeken.

Heel on-Brits, met de paar minuten Atkinson als uitzondering.