Baltu Ciltis (2018)

Letland
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Lauris Abele en Raitis Abele
met Kaspars Anins, Kristaps Bedritis en Lauma Balode

Deze docudrama ontkracht de mythe over het Baltische volk als rustige boeren en laat zien hoe weinig we weten over het bloed dat door onze aderen stroomt. Samen met het hoofdpersonage, de Deense spion Lars, ervaart de kijker het heidense leven van de dertiende eeuw, deelnemend aan religieuze rituelen en wrede invasies. Hij wordt high gedurende de zonnewende, wordt de slaaf van Cours en vecht tegen de kruisvaarders in de slag van Saule.