Zouden Ze Het Weten (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Kim Faber
met Magalie Alpaerts

De Belgische juf Magalie was 23 jaar toen ze onterecht beschuldigd werd van kindermisbruik. Na zes jaar probeert Magalie opnieuw om juf te zijn. Waar vind je de kracht om door te gaan als de maatschappij zijn oordeel al klaar heeft? Gaat het haar ondanks alles lukken? De documentaire gaat over Magalie’s eerste jaar terug voor de klas. Hoe pak je de draad weer op nadat je leven kapot is gemaakt door valse beschuldigingen? Hoe overwin je je eigen demonen? Magalie probeert bij zichzelf te blijven en vast te houden aan haar dromen, terwijl iedereen zijn mening over haar klaar heeft.