• 8.611.856 stemmen

Releasedatum: 10 maart 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The 355

"Work together or die alone."

Een aantal vrouwelijke spionnen van verschillende agentschappen over de gehele wereld worden bij elkaar verzameld. Om een aanslag te voorkomen die de hele wereld in chaos zal veranderen, moeten ze hun geschillen opzij zetten, hun talenten optimaal benutten en samen zien te werken. Gaandeweg krijgen ze een steeds betere band met elkaar en gaan ze onder de codenaam '355' op missie om de aanslag te voorkomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jonas Muller

Alle Media

avatar van Shinobi

Shinobi

"You Americans are so stupid."

Waarom Jessica Chastain voor Simon Kinberg als regisseur en scenarioschrijver heeft gekozen is mij een groot raadsel, want de beste man heeft 'Dark Phoenix' volledig verpest. Gelukkig is de schade in deze film beperkt gebleven.

Een team van vrouwelijke spionnen en een psychologe komen door omstandigheden bij elkaar. Het blijkt dat ze allen op zoek zijn naar een geheim wapen dat de wereld plat kan leggen. Ze besluiten om de handen ineen te slaan om een ramp te voorkomen.

Wat volgt is een vrij standaard verloop waarin er weinig verrassingen zijn te bespeuren. Veel gaat uit van de vrouwelijke sterrencast, maar juist zij blijven op de vlakte. Daarbij hangen Penélope Cruz en Bingbing Fan er maar een beetje bij. De boodschap ligt er bovendien nog eens te dik bovenop; erg vermoeiend soms.

De actie is nog enigszins vermakelijk, maar op momenten wel tam te noemen. De shaky cam en warrige cuts doen het geheel ook geen goed. Alleen tegen het einde aan wordt het een beetje spectaculair. Ik snap overigens de noodzaak niet om het slot zo lang uit te rekken, gezien de film al ruimschoots had kunnen eindigen.

Al met al is 'The 355' een mislukte poging om een actiefilm te maken die geleid wordt door een vrouwelijke sterrencast.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Brendanh29

Brendanh29

Je wil naar deze film om meer te weten over vroeger maar alleen in naam wordt het genoemd een keer. Nou lekkere misleiding dan tenzij de film een introductie is naar een sequel en dit is hoe het begon? Terzijde van dat het is zeker geen verkeerde film corrupte instanties waar een stel geheime vrouwelijke agenten tegen vechten door samen te werken. Prima cast maar zoals ik al zei had er meer van verwacht

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Charlie's Angels XL, actie alom. Inderdaad van het verhaal moeten we het niet hebben, wel van datgene wat je krijgt. Actie

avatar van boemboem27

boemboem27

best wel goede actie/spionagefilm.

leuke gadgets, prima verhaaltje, acteurs spelen allemaal wel aardig.

leuk om gezien te hebben 3.5 ster is toch ruim voldoende toch?

avatar van macrobody

macrobody

Een film met een hoop sterke (letterlijk en figuurlijk) vrouwen. Dan denk je al gauw dat zal wel door een vrouw zijn verzonnen. Als je dan nog twijfelt dan wordt het vermoeden bevestigd zodra de nadruk wordt gelegd op kleding. Zo kunnen de vrouwen zich uitdossen in mooie jurken om naar een veiling te gaan.

Ook veel van de cliché teksten kunnen alleen maar uit een links woke persoon komen.

De film is dan ook gewoon niet goed. Het is wachten op een film met een transgender die alle vrouwen zo in de pan hakt, dat zou nog een beetje realistisch zijn, lol.

scorsese

Matige film waarin een machtig wapen in de handen van de verkeerde personen valt. De personages zijn wat aan de saaie kant en een wat betere introductie had wellicht geholpen. De cast weet dit nauwelijks te verbeteren. Het plot is niet bepaald origineel en hier en daar wat voorspelbaar. Wel een paar aardige actie-scenes, maar daarmee is de film niet gered.

avatar van blurp194

blurp194

Jah sorry dit vind ik dus gewoon echt een enorm slechte film.

Met zo'n cast - Chastain, Cruz, Kruger, en de wat minder bekende maar niet minder powervrouw-volle Fan en Nyong'o verwacht je toch wel een stelletje stoere wijven. Maar dat wordt dus echt serieus verpest door het bespottelijke script en de volstrekt random editing. Wie heeft hier nou precies de regie in handen? geen powervrouw, dat is wel duidelijk.

Ik doe maar even een paar willekeurige citaten:

next-generation zero-day dataset

parallel infinity-bit encryption system

Maar zelfs met dat al, is het bij de veiling dat het vereiste niveau van suspension of disbelief om in de film te blijven echt een overflow krijgt. En dan komt daarna het gedoetje over de 355 nog. Had daar dan een behoorlijk verhaal omheen gesponnen, maar nee, kennelijk was dat gewoon echt teveel gevraagd.

Nee, de actiescenes zijn níet goed, die zijn afgekeken van eerdere en betere films. Nee, de cinematografie is níet goed, zie hiervoor - er zijn echt films gemaakt die daar iets mee deden, in plaats van deze laffe hap. Nee, de soundtrack trekt op niets. Nee, de cast is dan wel erg fraai, maar als je er zo weinig uit weet te halen dan is dat niet alleen een blamage in dit leven, maar ook een belediging aan je voorouders tot in de oudtestamentische graad. Ze zouden om minder bij je komen spoken.

Ik wijt het eigenlijk vooral aan de geestverwaterende leegheid van het MCU, waarin we wel vaker van dit soort volstrekt absurd slechte films langs zien komen. Geheel in lijn met het huidige sentiment qua feiten en realiteit. Kom maar door, als er maar veel bewegende kleurtjes in zitten vreten de kijkers het toch wel, dat lijkt de moraal te zijn. Het past in ieder geval volledig op dit stompzinnige gedrocht.

avatar van AniSter

AniSter

Om mee te beginnen: Chastain vind ik niet in dit soort rollen passen. Die heeft veel betere films op haar naam staan. Wat een verhaal, hoe krijg je het verzonnen... over een drive. Er zaten wel een paar mooie plaatjes bij en ook een paar goede actiescenes. Voor de rest is het doorsnee amusement van matige kwaliteit. Richting het einde zag het er allemaal iets beter uit; voldoende.

avatar van Waku

Waku

Verstand op 0 lekkere actie spionage film. Wat vrouwelijke James Bond kopietjes. En het kijkt allemaal best lekker weg. Wat leuke actie en gevecht scenes. Bijzonder? Nee... niet echt....maar je verveelt je een kleine 2 uurtjes hiermee zeker niet eveneens. 3*

avatar van amenmalek

amenmalek

Niet de ALLERGROOTSTE knaller, maar kijkt zeker vermakelijk weg hoor. Past goed in het rijtje Powervrouwenfilms. Nogal wat toevalligheden die goed vallen, maar ze zijn badass en de actie is gewoon prima. Niet teveel bij nadenken. Prima avondje vermaak.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film had volgens mij nog een beperkte bioscooprelease, maar verder vooral streaming en daar lijkt het wel voor gemaakt. Een weinig creatieve film die op papier wel zou werken (James Bond/Charlie's Angels verhaal met een internationale groep vrouwen en een blik bekende actrices) maar de film valt al snel in clichés, heeft een zeer pover verhaal en de regisseur heeft niet echt de film in handen. Laat staan dat hij er iets bijzonder mee doet. Simon Kenberg was ook de regisseur van Dark Phoenix. Misschien moet hij eens een andere hobby zoeken.