De Club van Sinterklaas & het Grote Pietenfeest (2020)

Nederland
Familie

geregisseerd door Martijn Koevoets
met Wilbert Gieske, Walter de Donder en Luan Bellinga

Wanneer de Pieten weer in Nederland zijn, komen ze voor een grote verrassing te staan. Op het kasteel wordt namelijk door de feestdirecteur - in opdracht van Sinterklaas - een groot Pietenfeest opgebouwd. Een cadeau van Sint omdat alle Pieten het hele jaar zo goed hun best hebben gedaan. Met als speciale gast; Luan Bellinga! De Pieten willen direct het podium op, maar er moeten eerst nog schoentjes gevuld worden. Maar dat gaat mis; Coole Piet valt van het dak en is de volgende ochtend spoorloos verdwenen. De Pieten zijn in rep en roer. Waar zou Coole Piet zijn? Zonder Coole Piet kan het grote Pietenfeest niet doorgaan en sterker nog; Pakjesavond kan ook niet doorgaan als niet alle Pieten compleet zijn. Lukt het De Club van Sinterklaas en Luan om Coole Piet op tijd te vinden? En wat heeft de geheimzinnige Smoezel hiermee te maken?

Vanaf 14 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

De kleine kinderen waren aan het eind van de film allemaal aan het meebewegen en meespringen. Dan ben je als film geslaagd. Ik vond het zelf een hele lange commercial voor schoenen en speelgoed.