Artifishal (2019)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Josh Murphy

Artifishal is een film over mensen, rivieren en de strijd voor de toekomst van de wilde zalm en de omgeving die hen ondersteunt. Het onderzoekt de richting van wilde zalm naar het uitsterven, bedreigingen door viskwekerijen en ons voortdurend verlies van vertrouwen in de natuur. De zalmkwekerijen, die bedoeld waren om de bedreigde vissoort te beschermen, blijken averechts te werken.

'This little issue is just a reflection of what we're doing to the whole planet.' zegt iemand op het einde.

En zo is het. Een eenvoudig voorbeeld van hoe stompzinnig en met name kortzichtig de mens zijn eigen graf graaft mbt de natuur.