Naeshi (1986)

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Doo-yong Lee
met Sung-ki Ahn, Mi-sook Lee en Kung-won Nam

Jeong-ho is gecastreerd door een minister omdat hij verliefd is op diens dochter Ja-ok. De minister stuurt Ja-ok als concubine naar het hof van de nog kinderloze koning. Hij wil haar gebruiken om meer aanzien en invloed te verwerven. Maar de koning heeft het spel door en toont totaal geen belangstelling voor Ja-ok, tot hij haar in levende lijve ontmoet.

Zoals in de meeste films, die spelen aan het Joseon hof, een film over intriges en gekonkel. Het verhaal focust op de verboden liefde tussen een eunuch en een concubine van de koning. In vergelijking met soortgelijke films niet erg bijzonder. Een van de vier films waarin Sung-ki Ahn en Mi-sook Lee samen de hoofdrollen vervullen.