Dérive (2018)

Alternatieve titel: The Far Shore

Canada

geregisseerd door David Uloth
met Mélissa Désormeaux-Poulin, Réal Bossé en Maèva Tremblay

Andre is onder mysterieuze omstandigheden omgekomen en heeft zijn vrouw en twee dochters achtergelaten. De jongste dochter probeert wanhopig in te passen bij de andere pubermeisjes van haar nieuwe school, terwijl haar oudere zus voor de eerste keer een geliefde vindt: een man die veel te oud voor haar is. Ondertussen is hun moeder bezig met het betalen van hun rekeningen. Ze ziet echter niet dat haar gezin het gevaar loopt zo ver uit elkaar te drijven dat ze elkaar nooit meer zullen zien.