Onverharde Weg naar Vrede (2019)

Alternatieve titel: Unpaved Road to Peace

Nederland / Colombia
Documentaire

geregisseerd door Jaap van 't Kruis

Op 23 november 2016 tekenden de Colombiaanse overheid en de rebellenbeweging FARC een vredesakkoord om een einde te maken aan de 53-jaar durende oorlog tussen beide partijen. Het dorpje Caldono was jarenlang het epicentrum van de bloedige strijd. Vele guerrillastrijders werden er geboren en sloten zich op jonge leeftijd aan bij de beweging. Zij teisterden hun eigen dorp decennialang met aanslagen en maakten daarbij vele burgerslachtoffers. Nu het vredesakkoord er is en de FARC langzaamaan wordt ontmanteld, moeten de strijders terugkeren naar hun gemeenschap. De regisseur volgt hen.