Late Life: The Chien-Ming Wang Story (2018)

1 stem

Documentaire / Sport

geregisseerd door Frank W. Chen
met Chien-Ming Wang, Neil Allen en Brian Cashman

De eerste en enige speler uit Taiwan voor de New York Yankees, Chien-Ming Wang, heeft in het verleden enorme successen geboekt voor zijn club. In 2008 liep hij echter een ernstige blessure op en raakte vervolgens in de vergetelheid. Deze documentaire volgt zijn revalidatie en droom om weer in de Major League te spelen.

avatar van Iron Maiden
De ‘road to redemption’ is interessant om te volgen. Haalt hij het of haalt hij het niet? Maar Chien-Ming is helaas niet zo’n charismatische persoonlijkheid, waardoor de docu een beetje aan de oppervlakte blijft steken. Ik heb wel waardering voor zijn passie gekregen en het was onderhoudend genoeg om een keer gezien te hebben.